Berg

Hoi meiden,

Joël heeft best berg op zijn hoofdje,
nu heb ik al haarlotion van zarqua, dit schijnt berg te verhelpen en te voorkomen maar het word wel minder maar gaat er niet van weg.
Insmeren met olie en voorzichtig wegkrabben heb ik geprobeerd maar blijft het ook niet van weg,

Jullie nog goede tips?

Liefs Marina

met een pinpasje (of id kaart ofzo) kun je het proberen weg te halen. probeer om alleen met 1 soort shampoo te wassen en zo min mogelijk lotion gebruiken!
dit kan er juist voor zorgen dat niet afgespoelde zeepresten op het hoofdje blijft zitten.

alicia heeft er ook last van. we doen er niks aan hoor. nergens last van.
ze heeft het dan niet zo heel erg hoor. ze gaat om de 2 dagen mee douchen. en dan om de 4 dagen wassen we haar haren. eens in de 8 dagen gaat er lotion in. het ruikt natuurlijk wel zo lekker. maar dat ruikt body lotion ook!

Ik heb het bij onze oudste dochter gehad, vaseline sávonds voor het slapen gaan en in de ochtend eraf krabbelen. Verder zo min mogelijk met zeep wassen.
groetjes Jessica

Hoi Marina. Caspar had ook berg en ik was op een gegeven moment wel klaar met al huis tuin en keukenmiddeltjes. Ik ben toen naar de ha gegaan. Die heeft Ketoconazol Actavis shampoo voorgeschreven. Dat niet ik op de plekjes met berg smeren, kwartiertje intrekken en daarna afwassen. En dat twee keer in de week. Na twee keer was de berg verdwenen!

Wat bij mijn zoontje echt heel goed heeft gewerkt is met een watje het hoofdje insmeren met babyolie (had gewoon van het kruidvat) en dat liet ik een dagje zitten en dan s' avonds met het bad weer uitwassen, paar dagen volhouden en berg was weg!
Succes!

Volgens mijn informatie komt de berg van binnen uit en kun je er niet veel aan doen..! Net als puistjes bijvoorbeeld.
Alledrie hebben ze het bij mij erg. En wat bij Florian wel helpt is wassen met shampoo van weleda, maar het komt wel steeds terug

Terug
Bovenaan