Bericht 3

A

Anoniem

Guest

Alle foto-s overleden zoontje gestolen

door Marc Brink. dinsdag 15 april 2008 |

De laatste foto van Destin.

Het lijkt een doorsnee woninginbraak waarbij de buit slechts bestaat uit een laptop en digitale fotocamera. Maar Suzanne Theuns en haar partner Sebastiaan Nederveen uit Den Bosch zijn er kapot van. Ze zijn alle fotos van hun onlangs overleden zoontje Destin kwijt. Het jongetje overleed op 28 februari, hij was nog geen vijf maanden oud.

Behalve de fotos werd ook geld voor zijn grafsteen gestolen. Het zijn mensen zonder geweten en gevoel die dit hebben gedaan. Maar we hopen dat ze de foto-s bij de politie inleveren als ze weten hoeveel die voor ons betekenen, zegt Suzanne (27).

Al snel na de geboorte van Destin wist zij dat er iets mis was. Hij kreeg epileptische aanvallen waarbij hij even niet ademde. In het ziekenhuis dachten ze dat hij zich had verslikt. Maar ik wist dat het erger was. Ik ben zelf ook epileptisch.

Juist omdat hij zo onrustig was en veel moest huilen werden er veel fotos van Destin gemaakt. We maakten er extra veel. Net zo lang totdat hij er een keer rustig en lachend op zou staan.

Na zes aanvallen waarbij de ouders door een speciaal systeem werden gewaarschuwd, klonk op 26 februari het alarm voor een fatale aanval. De andere keren kneep ik hem in zijn voetje en ademde hij al snel. Dat lukte bij de zevende aanval niet meer.

Een week later werd Destin begraven. Niemand kon bevroeden dat de foto op het bidprentje de enige overgebleven afbeelding zou zijn. Begin deze maand werd een inbraak gepleegd.

Suzanne Theuns: We lagen gewoon in bed en merkten het de vorige ochtend. De deur was opengemaakt door er gaatjes in te boren. Mijn vriend hoopte nog dat ik de laptop boven had gezet. Dat was dus niet zo. Ook de tas met het geld voor de grafsteen was gestolen. Die stond klaar in de gang. Want we zouden die dag regelen dat een foto op de steen zou worden gelaserd.

Dat kon niet met de foto van het bidprentje. Want die was niet scherp genoeg. Natuurlijk hadden we de fotos met een programmaatje op een schijfje kunnen kopiëren. Maar daar stond ons hoofd niet naar.

In een persbericht doet de politie een dringende oproep aan de daders om in ieder geval de foto-s, de grafakte en de overlijdensakte terug te bezorgen.

Dat kan bijvoorbeeld door de foto-s op een schijfje samen met de aktes anoniem te sturen naar de politie Brabant-Noord Vogelstraat 41, 5212 VL, Den Bosch.

Ik had het gelezen in de krant. Ik hoop echt dat degene die alles heeft meegenomen het fatsoen heeft om ze op de een of andere manier terug te bezorgen bij de ouders want dit is echt verschrikkelijk!!

Terug
Bovenaan