bericht over loopstoel van 10-9

Hoi allemaal,

Ik was zojuist de berichtjes aan het lezen over een loopstoel. Nu las ik dus dat dit niet goed is voor je kindje?. Dit wist ik niet, ben nu 36 weken zwanger en ik dacht eraan om later ook zo'n loopstoel aan te schaffen, maar wat zijn dan de nadelen van het gebruik hiervan???

groetjes Yamila
 
hoi yamila.
wij hebben er ook 1 gekocht. ik vindt het hele leuke dingen. en vriendinnen van mij hebben ze ook. maar het is gewoon niet aan te raden dat je je kindje er uren achter elkaar inzet. omdat z'n botjes nog aan groeien zijn kan het bijvoorbeeld zijn dat de heupjes niet goed vormen ofzoiets. maar eigenlijk slaat het nergens op, want je mag bv je babytje ook niet uren in een maxicose leggen, want dat is weer slecht voor het ruggetje...maar daarom ga je je ook niet weerhouden om een maxicosie aan te schaffen toch?!
en in het wiegje moet je je babytje weer af en toe draaien anders kan het een stijf nekje krijgen ofzoiets. dus eigenlijk is het altijd wel wat. Je laat je kindje toch niet uren in een maxicosie liggen of uren in een loopstoelje huppelen. het is een gewoon een leuke afwisseling zo'n stoeltje. zodat ie niet de hele dag in z'n wipstoeltje hoeft te zitten of in de box.
dus als je het leuk vind gewoon lekker kopen joh. als het echt zo slecht is dan verkopen ze het geeneens.

heel veel liefs van sandy en veel succes bij de bevalling!
 
Ben het helemaal met Sandy eens. Het is een leuke afwisseling, teveel is niet goed, maar dat geldt voor alles!

Pas wel maar op voor negatieve reakties, zoals bij dat ene bericht waar jij naar refereert, maar daar zou ik me niet teveel van aantrekken. Wij hebben ze ook gekocht en de jongens zijn er heel blij mee, het heeft ook niks met gemakzucht van de ouders te maken zoals sommige mensen suggereren.

Gewoon lekker doen!
 
Hoi! Je kunt beter even wachten met kopen tot je kindje zo ver is. Een vriendin van mij had er 1 en ik heb mijn dochter er daar wel eens ingezet. Ze heeft er nooit wat aan gevonden. Daarom heb ik er zelf geen 1 gekocht. En inderdaad, niet uren achter elkaar er in laten zitten, volgens mij is het maximum een half uurtje achter elkaar, maar dit weet ik niet zeker. Het is niet goed voor de ontwikkeling zegt men maar je moet er gewoon met gezond verstand mee om gaan. Veel suc6 bij de bevalling en veel plezier met je kindje!
 
Ik heb er ook een gekregen en ik zet mijn zoon er in als ik aan het koken ben zodat hij in mijn buurt is. Hij zit dan lekker te spelen en ik kan hem zien. Ik zet het stoeltje dan zo hoog dat hij met zijn beentjes recht staat en net op de grond kan zodat zijn heupjes niet te veel belast worden. Het kan echt geen kwaad als je er maar goed mee om gaat. Ik ben juist blij dat ze die dingen hebben anders kan ik soms gewoon niet koken. Hij gaat altijd jengelen als hij in de box ligt en ik ben lang uit zicht. Zo kan ik hem toch bezig houden..
 
Mijn dochtertje nu 9 maanden, moest er gewoon elke dag een paar minuten in.
Vanaf 7 maanden had ze de drang heel erg om al te staan en te lopen.
Sinds ze een paar minuten haar energie kwijt kon in dat ding, was ze tevreden..
en die paar minuutjes maakt helemaal niets uit...kan me trouwens niet eens voorstellen dat je een halfuur lang al er in zet, want dat geven ze aan dat ze het zat zijn of moe zijn.

Een kind geeft zelf aan waar het aan te is, en of het iets aan kan.
Mijn zoontje wilde er absoluut niets van weten...
Dus als een kind aangeeft dat het meer wilt...waarom tegenhouden en een gefrustreerd kindje hebben.
 
Ipv loopstoeltjes zijn er ook een soort 'loopautootjes' waar kindjes achter kunnen lopen. Het verschil is, dat ze in een loopstoeltje vaak niet goed hun voetjes op de grond zetten; ze zetten af met hun teentjes, waardoor ze 'spitsvoetjes' kunnen ontwikkelen. Met zo'n loopautootje ofzo lopen ze achter het ding en gebruiken ze hun voetjes op een normale manier.

Dit is mij verteld door een kinderfysio. Uiteraard krijgt zij alleen de probleemgevallen te behandelen en zijn er wellicht ook kinderen die wel in een loopstoeltje lopen maar geen problemen krijgen. Maar als er een alternatief is, dat veiliger is, is dat toch prettiger, lijkt mij....
 
Loopauto's zijn inderdaad een uitkomst, maaaarrrrr..... die kun je pas gaan gebruiken als ze echt al kunnen staan, de loopstoeltjes kun je al gebruiken als ze kunnen zitten, dus veel eerder.
 
Terug
Bovenaan