Bericht voor Ankie

Hallo Ankie,

Je schreef naar aanleiding van het berichtje van Harma ('wanneer stoppen met de laatste fles?') dat je op een gegeven moment gestopt ben met de geven van de laatste fles aan je dochter. Zoals ik het las was ze toen nog geen zes kilo (wat geadviseerd wordt), klopt dat? Hoe oud was zij toen en hoeveel gaf jij op een dag?? Ik ben het nl ook van plan, mijn dochter is bijna 12 weken, ongeveer 5,5 kilo en krijgt in ieder geval vier keer 200 cc en 's avonds nog een beetje maar veel is het niet omdat ze dan heel diep slaapt. Volgens mij is 800 cc voldoende toch? Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.

Groeten Floor
 
Hoi Floor,

Ik zit ernstig na te denken hoe oud dochterlief was toen ik stopte met de avondvoeding. Bij mij zat het in de combinatie dat ik borstvoeding gaf en geen flauw idee had hoeveel voeding ik eigenlijk gaf (toch echt een voordeel van flesvoeding of alles afkolven) en dat ze maar 2660 gr bij de geboorte woog. Ik denk toch dat ze 4 a 5 maanden was. Maar zoals jij het omschrijft was het voor ons de overweging om het gewoon een keer te proberen om dochterlief 's avonds te laten slapen. Vond ik al een hele mijlpaal voor mezelf. De eerste keren betekent het dat je er soms toch nog een keer uit moet maar dan midden in de nacht. Je weet dan wel zeker dat kindje honger heeft. Dat was voor mij de psychische drempel. Ik heb wel als richtlijn de 6 kilo aangehouden maar ze zat er nog wel onder toen we stopten met de avondvoeding. Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt en anders hoor ik het wel. Succes in ieder geval.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan