Bericht voor apie

Hoi Apie,

Ik wilde even informeren hoe het met je gaat?   Ik denk nog regelmatig aan je verhaal. Ik hoop dat je je wat beter voelt maar het is natuurlijk allemaal nog maar kort geleden. Hoe dan ook blijf ik je geluk wensen.

Liefs,,

Patricia

Hoi Patricia,

Het gaat met mij al een stuk beter, ben net weer aan het sporten geslagen en dat is erg lekker. Maar na mijn laatste berichtje op jullie berichtje was ik al best positief was na 2e 1/2 week bloeden gestopt en kreeg na 1 week helemaal geen bloedverlies mijn eerste menstruatie (dacht ik) maar dat bleek heel anders na ongeveer een week  bloeden kreeg ik hele heftige bloedingen. Nu ben ik niet heel snel uit het veld geslagen maar dacht na een gesprekje met een vriendin toch even de verloskundige bellen. (gelukkig kan ik daar nog steeds terecht als er iets is, toppers!!) en wat bleek ik bloede veel te veel en ben die avond nog opgenomen in het ziekenhuis. Onze wereld stortte toch weer een beetje in en heel verdrietig lag ik daar nu alleen mijn (inmiddels) man mocht niet blijven slapen. Ik werd aan het infuus gelegd met antibiotica om eventueel de volgende morgen alsnog gecurriteerd te worden. Een flinke tegenvaller. En inderdaad de gyn nam s'morgens toch het besluit om me onder het genot van een lekker roesje te curriteren. Hij kon niet echt iets zien of voelen (niet fijn hoor) maar op de echo zag mijn baarmoeder er niet uit als 1 die al een week aan het menstrueren was. Er moest dus haast wel iets zitten. En dat zat er ook, nog een heel klein stukje placenta en zolang dat er zit blijf je bloeden en grote stolsels verliezen en kan je baarmoeder niet samentrekken en kun je op den duur ook infecties krijgen enzo.

Het was een hele snelle ingreep en ik voelde er niets van. Was wel erg gespannen nog nooit in een OK geweest en erg verdrietig over het hele gebeuren. Gelukkig kwam ik in het OK iemand tegen die ik een beetje ken en die stelde me heel erg gerust. Ze wist ook dat ik getrouwd was en zei tegen me dat ik daar maar lekker aan moest denken en dan was ik er zo weer. Nou dat was ook zo. Eigenlijk de volgende dag al voelde ik me al fitter als ervoor. En de fitheid werd alleen maar beter. Dus dat was heel erg positief, is het toch nog ergens goed voor geweest.

Ben nu in mijn tweede werkweek bezig en het is erg wennen en gaat met ups and downs. Werk 3 dagen en dat gaat aardig goed. Dit weekend hebben we samen wel weer een paar dippen gehad. Dan ben ik ineens voor het slapen gaan zo verdrietig, het doet me gewoon pijn. Ik heb zo'n gevoel nog nooit gehad. Maar vandaag ging het eigenlijk weer best goed. Op mijn werk wordt heel veel gepraat over kinderen en soms kan ik daar niet helemaal goed tegen. Ik werk op project basis en kom dus ergens voor een korte termijn werken waar ze me nog niet kennen en dat is in dit geval wel lastig. Ik heb het een aantal wel verteld en moet zeggen dat dat wel heel fijn was, dan snappen ze misschien ook waarom ik af en toe niet heel erg vrolijk ben.

Vorige week ben ik ook nog voor controle bij de gyn geweest en hebben we alle uitslagen besproken en wat blijkt. Er is wel een oorzaak ondekt. Er zat in de placenta een ontsteking waardoor de doorbloeding naar de navelstreng niet goed was. De ontsteking is hoogstwaarschijnlijk ontstaan door bacterieen uit mijn blaas. Maar zeker weten kunnen ze dat niet. Het gaf ons op zich wel een "goed" gevoel dat er iets gevonden is. Hij gaat nu overleggen met de euroloog (die naar je urine kijkt) om te kijken of er nog actie moet worden ondernomen ja of te nee. Ik moet dan 6 oktober weer bellen voor de uitslag. Wij hadden het plan om er wel weer voor te gaan maar dat vond hij niet zo'n goed plan nu natuurlijk sowiezo niet maar ook al was er niets aan de hand dan ook niet. Het is te vroeg en daar had hij ook wel gelijk in. Hij is best direct met heel veel zaken maar hier ging ie toch heel persoonlijk op in. Hij zei dat het echt te vroeg was want ik moet wel al van een eventuele nieuwe zwangerschap kunnen genieten die 9 maanden. Dat vond ik erg fijn dat ie dat zei want dat wil ik zelf ook, ook al weet ik dat het heel spannend zal worden maar door deze uitslag heb ik misschien wel een rustiger gevoel, hopelijk.

Nou het is een heel verhaal geworden en ik ben blij dat ik het weer even kwijt kon.

Leuk dat je een berichtje plaatste om te weten hoe het met me ging!!!

Jij ook heel veel geluk. En als jij je ei  kwijt wil  over  leuke dingen  of  minder leuke dan  is dat ook altijd welkom hoor!

groetjes
apie

Hoi Apie,

Ik ben blij iets van je te horen. Wat een enorm verhaal zeg. Daar zat je helemaal niet op te wachten. Nog even naar de OK terwijl je verwacht dat de natuur zijn werk kan doen. Maar ik ben blij te horen dat je lichamelijk meteen weer fitter was. Natuurlijk is het niet makkelijk om altijd positief te blijven als mensen om je heen steeds over kinderen praten enzo. Ik werk ook voor een bedrijf dat me op andere plekken plant en dat kan soms heel lastig zijn. Door de lichamelijke problemen in mijn zwangerschap moest ik minder gaan werken maar de werkplek wilde dan liever iemand anders, dus zit ik noodgedwongen thuis. Wordt dus ook een probleem als ik borstvoeding wil gaan geven want daar moet de werkgeven dus tijd en ruimte aan geven en mijn werkplek is mijn baas niet. Ga misschien toch maar op zoek naar een andere baan haha.  

Ik hoop dat de uroloog je helemaal gerust kan stellen.   Als ze weten om welke bacterie het gaat kunnen ze in een volgende zwangerschap de boel goed in de gaten houden en zelfs problemen voorkomen. Ik wens je alle geluk van de wereld en hoop dat je je snel zo goed voelt dat je helemaal voor een tweede zwangerschap kunt gaan en er ook heerlijk van kunt genieten. Laat je vooral niet gek maken door je omgeving en doe alles lekker op je eigen manier.

Heel veel liefs en sterkte,

Patricia

Terug
Bovenaan