Bericht voor Moi

Hoi Moi,

Las je berichtje bij grrrr, maar plaats hier nog maar even een berichtje voor je.
Kan me zo goed voorstellen dat je je rot voelt nu je hormonen moet gaan nemen omdat je geen eisprong hebt.
Ging bij mij vorig jaar precies zo, na alle onderzoeken bleek dat ik geen goede of helemaal geen eisprong had en daarom geen of weinig kans had op een zwangerschap. Ondanks dat je weet dat er iets mis is, blijft het toch een klap he? Ik had heel erg het gevoel mislukt te zijn, mijn lichaam heeft me in de steek gelaten.
Natuurlijk kun je er helemaal niks aan doen, maar er spookt van alles door je hoofd.

Ik wil hier toch nog wel even iets posititefs over melden hoor, ook al is het gebruik niet fijn en heb ik best veel last gehad van de bijwerkingen. Opvliegers, hoofdpijn en emotionele buien, onverklaarbaar huilen etc. Nou ja, het went wel na een tijdje.
Na 6 maanden Clomid gebruikt te hebben is mijn cyclus weer vanzelf op gang gekomen. In januari had ik mijn laatste kuur en ik heb inmiddels al de 4e maand een gewone spontane cyclus met eisprong en ongi op tijd (ook al zit ik daar natuurlijk niet op te wachten). Onderzoek bij de gyn. wees inderdaad uit, dat alles weer goed werkt, dat mijn baarmoeder er goed bijligt en mijn eitjes goed springen.
Echt geweldig eigenlijk.
Zij zei dus dat de hormonen in ieder geval hun werk goed hebben gedaan.
Ik weet wel dat ik nooit meer aan de pil ga hoor, want daardoor is de boel dus wel hevig ontregelt, heeft jarenlang geen eisprong hoeven optreden en dan lukt het schijnbaar niet meer zonder hulp.

Ik wil je hierbij dus een hart onder de riem steken. Bij ons leek het ook allemaal niet goed maar nu is er geen enkele reden meer waarom ik niet meer zwanger zou kunnen worden zonder hulp. Blijft natuurlijk lastig te begrijpen na 2 jaar, maar is wel positief.
Ik hoop voor je dat je de komende maanden met behulp van je hormonen zwanger wordt!!!

Wat krijg je eingelijk voor hormonen? Clomid?

Heel veel sterkte joh, en je familie zal heus wel bijdraaien hoor, bij ons vonden ouders etc. het eerst ook wat moeilijk hoe ze er op moesten reageren, dat wordt vast vanzelf beter!!!

Liefs,
Joan

Hoi Joan,

Bedankt voor je berichtje voor mij erg lief! Ik was inderdaad best wel even van slag toen ik hoorde dat ik geen eisprong had, want zonder ei komen we natuurlijk nergens! Ik had vorige maand ook al bloed laten prikken en tot zover zag het er goed uit zei de gyn. Hij wilde op cycles dag 24 nogmaals mijn bloed laten afnemen, omdat ik de vorige te vroeg (dag 19) in mijn cycles zat. Het zaad van mijn vriend is ook onderzocht en dit is gelukkig perfect! Dus eigenlijk had ik er deze maand een heel goed gevoel over en dacht stiekem dat het wel eens raak kon zijn,,en dan hoor je dat je geen eisprong hebt gehad...voel je je wel een beetje stom moet ik zeggen,,ik had een waarde van 0.9 in mijn bloed geloof ik...

Ik had met de gyn afgesproken als ik geen eisprong zou hebben moest ik terug komen en zou ik zeer waarschijnlijk clomid krijgen. Ik weet ook niet of hij eerst nog verder gaat onderzoeken wat de oorzaak eventueel kan zijn, want er is bij mij verder nog niks onderzocht! Ik weet dat je met clomid een goede kans maakt, maar je wil liever dat het op natuurlijke wijze ook mogelijk is, maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk! Ook weet ik dat ik nu een aantal x terug moet naar
om te kijken of het medicijn dan aanslaat.

Hoe ging dat bij jou toen er geconstateerd werd dat je geen eisprong had? Ging de gyn je verder onderzoeken of kreeg je meteen clomid?

Ik las net in een berichtje dat je deze ronde goede hoop hebt!! Ik ga voor jullie duimen!

Liefs moi xxx

Hoi Moi,

Is heel herkenbaar verhaal hoor, voelde met net zo. Wordt trouwens vanzelf wel beter, alleen wel goed om daar met je vriend over te praten. Ik heb dat ook met mijn man gedaan en dat hielp echt, dacht op een gegeven moment dat hij liever een andere vrouw wilde, die wel kinderen kan krijgen.

Bij mij zijn bij de gyn. zo ’n beetje alle onderzoekjes achter elkaar voorgeschreven, weefsel is weggenomen en onderzocht, inwendige echo gehad van eileiders en baarmoeder, 2x bloedonderzoek en hsg.
Uiteindelijk bleek dat ik geen eisprong had en daarvoor heb ik 6 maanden clomid voorgeschreven gekregen.
Ik wilde eerst nog graag een samenlevingstest maar omdat dat met een onregelmatige cyclus zonder eisprong/of amper eisprong haast niet te doen is, heb ik dat toen niet direct gehad.
Na de 6 maanden clomid bleek dus dat mijn eisprong nu weer vanzelf kwam en heb ik een samenl.test gehad. Dat was allemaal prima in orde, dus volgens de gyn. is er geen enkele reden waarom we niet gewoon zwanger kunnen worden.
Dusssss ….. oefenen we er flink op los en blijven we toch maar hopen elke maand.
Wel spannend nu trouwens hoor.

Toen ik met clomid bezig was is de eerste maand mijn bloed gecheckt en daaruit bleek dat het goed was aangeslagen, daarna hoefde ik daarvoor niet meer terug te komen.

Heb jij alleen nog maar bloedonderzoek gehad dan, of heb je ook al een hsg gehad???

Nou, wens je heel veel sterkte toe enne … … het wordt vanzelf weer beter hoor!!

Liefs,
Joan

Hoi Joan,

Wat fijn om op deze manier je ervaring te delen met iemand die hetzelfde meegemaakt heeft! Bedankt voor je info..

Ik heb tot nu toe 2 x mijn bloed laten onderzoeken! ALs eerst kwam er uit dat mijn hormoonhuishouding in orde was..maar er was toen bloed geprikt op dag 19, dus er viel over een eisprong nog niks te zeggen. Daarom moest ik deze x op dag 25 mijn mloed laten testen en als er dan een te lage waarde in mijn bloed zat (dus geen eisprong) moest ik terug komen! En dat was dus zo! Ik ben inmiddels een jaar gestopt met de pil en begin er ook nooit meer aan!!

De gyn heeft de vorige x wel gesproken over clomid, dus ik denk dat ik dat wel krijg! Misschien eerst nog wat meer onderzoeken??

We zien het wel! Ik ben blij dat er tenminste wat aan te doen is!

Nogmaal thanks!

Liefs moi xxx

Terug
Bovenaan