Bericht voor Monique2

Hoi Monique,

Ik las in een van de topics dat ze vandaag zouden proberen om je kindje te draaien. Ik ben erg benieuwd of dat gelukt is.
Ons kindje ligt namelijk ook nog in een stuit. Over 2 wkn moet ik weer naar de verloskundige en als  het dan nog steeds in een stuit ligt wordt ik ook doorverwezen naar een gyn om het te laten draaien.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

groetjes,

Simone
(34 wkn & 2 dgn)
 
Hoi Simone,

vanochtend hebben ze inderdaad geprobeerd om de kleine te draaien. Ik werd eerst ongeveer 10 min. aan een CTG-scan gelegd om de hartslag van de kleine en het samentrekken van de baarmoeder in de gaten te houden. Toen dat er goed uitzag heeft de gyn nog voor de zekerheid een echo gemaakt, en ja, de kleine lag nog steeds in een stuit. Vervolgens gaat ze op je buik duwen om de kleine te laten draaien. Met haar ene hand pakte ze het kontje vast en met haar andere hand het hoofdje. Toen dit de eerste keer niet lukte kreeg ik een spuitje met daarin een "medicijn" om mijn baarmoeder slap te maken. Deze was namelijk erg hard, gespannen. Dit alles heeft totaal geen gevolgen voor de gezondheid van je kindje. Maar helaas is het daarmee ook niet gelukt. Daarna heb ik ter controle weer 10 min. aan de CTG gelegen om er zeker van te zijn dat de hartslag van de kleine goed is. En nu is in overleg besloten om de kleine via een keizersnede ter wereld te laten komen.
 
Het is zeker geen prettige ervaring, maar iedereen ervaart alles anders. Wat ik als pijnlijk ervaar wil niet zeggen dat jij dat ook zo ervaart. Laat je vooral goed informeren en denk er goed over na. Besef wel dat dit de enige kans is, op een stuitbevalling na, op een gewone bevalling. Ik had er alles voor over om toch een gewone bevalling te mogen ervaren.

Ik zal voor je duimen dat de kleine nog vanzelf gaat draaien. Succes!!! Monique
 
Vervelend dat het niet gelukt is. Maar je hebt het in elk geval geprobeerd. Natuurlijk kan onze kleine nog draaien, maar ze ligt al wekenlang in dezelfde houding, dus ik denk dat ze over 2 weken ook nog wel zo ligt.
Ik moet zeggen dat ik er zelf wel tegenop zie als ze het gaan draaien, maar ik wil het wel proberen (als het zover komt). Het is mijn eerste kindje en ik wil toch het liefst een "gewone" bevalling. Bij de zwangerschapsgym zeiden ze ook al dat het belangrijk is om je van tevoren goed te laten informeren en veel vragen te stellen.
Mocht het draaien niet lukken, dan zou ik zeker voor een keizersnee kiezen. Een stuitbevalling zie ik echt niet zitten, dan is  er toch wat meer  risico voor het kindje en dat wil ik echt niet. Ik probeer me er wel al een beetje op voor te bereiden dat het misschien een keizersnee wordt, maar het kan natuurlijk nog alle kanten op.

In elk geval heel erg bedankt voor je reactie, het is me in elk geval een stuk duidelijker geworden hoe zoiets in z'n werk gaat.

groetjes,
Simone
 
Terug
Bovenaan