Berichtje van mij,

A

Anoniem

Guest
Eigenlijk is dit niet het goede forum om dit bericht te plaatsen maar omdat we al een paar maanden bezig zijn om zwanger te worden en deze klachten er uit voort komen zou ik graag mijn verhaal hier neer zetten en jullie mening/advies horen.

Sinds vorige maand ben ik bekend met PMS ik heb ernstige migraine gehad 2 weken geleden en flinke stemmingswisselingen. Nu twee weken later heb ik nog steeds hoofdpijn. Het begint s morgens al als ik op sta met een flink zoem in me hoofd, deze hoor ik alleen als het in me omgeving stil is. Maar hij is er de hele dag door. Rond een uur of drie smiddags krijg k weer flinke hoofdpijn dan word ik suf kan niet logisch nadenken...Voor de hoofdpijn krijg ik diclofinac 100 mg z.n 2x d. Heeft iemand dit ook gehad of heeft iemand tips? Ik ga al naar de fysio om mijn nek te laten maseren, en naar de homeopaat.. VOlgende maand heb ik een afspraak bij de neuroloog maar dat duurt nog zo lang

Heey meid,
Wat naar joh!!! Elke dag hoofdpijn, ik zou gek worden! Ik ben niet bekend met zulke heftige hoofdpijnen, wel met diclofenac. heb het vroeger veel voor mijn menspijnen gehad. Hebben ze je er ook een maagberschermer bij gegeven? Kreeg ik toen wel. Misschien dat je kunt bellen naar de neoroloog en het uitleggen dat je het echt geen maand meer volhoud op deze manier? Of via je verzekering ergens anders eerder aan de beurt? Het zijn maar een paar ideetjes hoor. Iig heel veel sterkte meis want hoofdpijn is één van de meest irritante pijnen!!!

Liefs ciomama

hej ciomama, heb vrijdag gelijk mijn huisarts gebeld om te vragen of hij contact kan opnemen met de neuroloog, maar omdat het vrijdag was en hij me niet te woord kon staan belt hij hier maandag over terug. Ik heb geen maagbeschermers ik heb diclofenac in zetpil vorm werd geadviseerd om voor die tijd goed te eten. Misschien heb ik het wel te druk met alles en ben ik gewoon niet gemaakt om zo veel te doen, Als er niets uit het onderzoek van de neuroloog komt ga ik eerst maar eens minder werken en evt.stoppen met mijn opleiding die ik tijdens mijn werk doe, want ook die legt veel druk op mij terwijl ik het niet erg naar mijn zin heb...

Heel vervelend wat je beschrijft. Maar waarom stop je nu niet gelijk met je opleiding? Als je het niet naar je zin hebt, zou voor mij de keuze heel makkelijk zijn. Misschien dat je klachten daar inderdaad wel mee samen hangen.

Hoi Esra!
Hoofdpijn sucks he? Ja, ik ben helaas op verschillende gebieden ervaringsdeskundige want ik heb rheuma en clusterhoofdpijn. Zit nu ook weer in mn hoofdpijn cluster, die gelukkig (denk ik) bijna over is. Bij mij is het gelukkig niet de hele dag door, alleen 's nachts.Alsik hoofdpijn heb dan neem ik 600 ibuprofen en 1000 mg paracetamol. Heb ook diclofenac gehad, 50 met 1000 (2) mg paracetamol. Alleen de combo's werken bij mij. Ik ben 3 jaar geleden een keer langs de neuroloog geweest, maar die kon weinig voor me doen. Alleen de diagnose stellen en that's it.
Maar je krijgt geen maagbeschermers? Wist je dat je van een sup diclofenac ook last van je maag kunt krijgen? Klinkt misschien heel krom, maar het wordt in je bloedbaan opgenomen en deze komt ook langs de maag. Weet dit, omdat ik als verpleegkundige in het ziekenhuis werk en vaak patienten heb die diclofenac krijgen voorgeschreven. Moet wel zeggen, dat het minder erg is dan de tabletten in orale vorm. Ik zou toch goed opletten of je geen maagklachten krijgt! x Maris

Hej Maris, Ik vind de opleiding echt leuk(verpleegkundige) maar de afdeling waar ik mijn eerste 40 weken moet door brengen is een hele reorganisatie gaande. Wisseling van team, andere begeleiders.

Van de diclofenac had ik na gevraagd maar als ik van te voren at zou het geen probleem zijn. Er zijn tegen woordig nieuwe behandelingen die spierspanning verlagen in de nek, hoorde ik laatst op tv. Botox behandeling ofzo..Vandaag had ik een goede dag tot nu toe:) bedankt voor jullie reactie

Meid wat vervelend zeg! Ik heb zelf niet, en ken niemand met deze klachten maar ik wilde even zeggen dat ik je veel sterkte wens!

xxxxxxxxxxxx Jessica

hoi hoi,

ik heb ook veel last van migraine gehad, kon het eerst zelf ook niet goed verklaren, alhoewel ik wel in mijn achterhoofd steeds het gevoel had erg druk te zijn met werken en alle andere dingen eromheen. achteraf bleek ik het bij het juiste eind te hebben, heb toen echt dingen in mijn leven veranderd, maar vooral ook mijn instelling. Merk dat ik daardoor nu (af en toe nog wel hoor) geen migraine meer heb.
Denk dat iedereen zijn eigen lichaam het beste kent, en je op je eigen gevoel af moet gaan.

En wat ook een hele goede remedie tegen hoofdpijn/migraine is: ZWANGER ZIJN!!!
Ik heb toen echt 9 maanden lang geen hoofdpijn gehad, zelfs niet een klein beetje...

Ik hoop dat je snel een "oplossing vind" die voor jou helpt..

Succes!!
Liefs

Terug
Bovenaan