berichtje voor Antje40 en andere mamas wiens kindje een redressiehelmpje hebben..

A

Anoniem

Guest
Hallo..

Ik kom van het zomermamas forum, maar onze dochter van ruim 6 maanden heeft sinds een week een redressiehelm, door voorkeurshouding. Ze moet enorm wennen hieraan.
Ze is steeds erg huilerig en hangerig. Ik zou zo graag jullie ervaringen eens willen horen. Ik las bijvoorbeeld dat Antje40 een kindje heeft die de helm al 4 maand draagt.

Zouden jullie willen reageren?

Liefs Chantal
(moeder van Lotus, nu 6 maand en 10 dagen..)

Hey hey!

Anne is nu een jaar en hoeft haar helm nu alleen nog 's nachts op. Dus we zijn nog steeds bezig met de helm, al is het veeeeel minder.
Ik moet wel zeggen dat Anne helemaal geen last heeft gehad met de helm, wel hebben we een tijdje gehad dat ze hem niet meer af wilde (tja, das dus ook niet leuk). Nu heeft ze hem dus overdag af en 's nachts op, maar daar geeft ze niet om.
Verder weet ik niet zo goed wat ik er verder over moet vertellen. Dus kom maar op met vragen als je die hebt.

Groetjes,
Natasja

Hallo Natasja,

Bedankt voor je reaktie.
Kan je mailtje nu even niet teruglezen, dus misschien heb je het wel genoemd maar
met hoeveel maanden kreeg ze de helm? Waar hebben jullie de helm laten maken?

Nogmaals top dat je reageert..

Groetjes Chantal

Anne heeft haar helm vanaf 6,5 maand en hij is met 6 maanden aangemeten bij Livit in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.
Normaal had ie nu af gemogen, maar niet alle fontanellen zitten al dicht. We hebben op 4 januari weer een afspraak ik het ziekenhuis, de afspraken tussendoor waren in het Rijndam, revalidatiecentrum ook in Rotterdam.
Anne heeft het helmpje wel een tijdje niet op gehad, dat was met 11 maanden, want toen lag ze in het ziekenhuis en had ze koorts. Hierna heeft ze nog waterpokken gehad en toen zaten die pokken presies langs het helmpje, dus toen heeft ze hem ook niet op gehad (litteken kans, dus dat wil je ook weer niet).

Groetjes,
Natasja

(mv Anne 29-11-2006)

Hoi hoi

Ons zoontje Thijs heeft ook een helmpje, hij heeft hem nu ongeveer 2 en halve maand op en het gaat ook heel goed.
Sinds we het helmpje voor het eerst op zette vond hij het prima en heeft hij er niet om gehuild.
Thijs mist zijn helm ook echt al hij hem niet even op heeft en is dan eerder hangerig en zeurderig.
Wij moesten met Thijs naar Tilburg omdat Thijs al 8 maanden was toen hij hem kreeg terwijl we naast Rotterdam wonen. Het heen en weer reizen naar livit en het ziekenhuis kost ons wel elke keer een uur heen en een uur terug maar het is de moeite waard want het is al zo enorm opgeknapt.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel! Groetjes Rianne

Hallo mamas!!

Ik heb via via ontdekt dat er onder 0-1jaar en ontwikkeling meerdere mamas zijn met een kindje met een helmpje. Komen jullie er ook bij?  

Groetjes Chantal

Hoi,

Ik neem aan dat ze nu wel gewend is en anders zal ze er waarschijnlijk niet meer aan wennen. Wij hebben hem in het begin als hij wakker was opgezet en dat ging goed en toen iedere keer met slapen geprobeerd en dat ging meestal maar 1 x op een dag. Ik had geen zin om mijn kind te plagen en vond het niet nodig dat hij elk slaapje zou huilen. De week er na ging het 2 x per dag en ineens heel de dag en nacht.

Ik moet nu even bellen want hij zit niet goed meer. Ze hebben zijn gespje verplaatst en nou zit zijn oorlel er iedere keer dubbel tussen. Het resultaat mag er zijn. Je ziet het nog wel maar iemand die het niet weet ziet het niet. Zelfs zijn voorhoofd is bij getrokken. Hij had klem gezeten in mijn buik en een voorkeurshouding.

Ik hoop dat het je gelukt is het is de moeite waard hoor.

Groetjes,

Damianmama

Terug
Bovenaan