Berichtje voor El

Hoi El,

Bedankt voor je uitgebreide info over adoptie. Echt gaaf om te lezen hoe je daar over denkt. Zeker daar waar je schrijft dat je een "gezinnetje" wilt. Dat is eigenlijk precies zo als ik het ook voel. Nu lijkt me een eigen kindje wel het mooist, het zwanger zijn, gevoel in je buik hebben, etc, maar als het voor ons niet is wegggelegd dan vind ik het prima om voor het kindje van een ander te zorgen en het op te voeden als mijn eigen.

Ik heb bewondering voor het feit dat je nu tijdens je zwangerschap toch nog doorgaat voor de adoptieprocedure.

Heel hartelijk bedankt, ik ga gauw es effe rondneuzen op de site van het ministerie.

Heel veel plezier met je zwangerschap!
Liefs,
Joan

Hoi Joan,

Bedankt voor je lieve berichtje!! Ik voel mij nu een stuk beter dan gister en we gaan er weer voor!! Ik begin morgen aan mijn 2e kuur clomid,,,de vorige keer begon ik op dag 6!!

Willen jullie misschien een kindje adopteren??

Liefs moi xxx

Hoi Moi,

Ben blij dat je je weer wat beter voelt, is echt K*T he, die hormonen, zo herkenbaar. Veel succes weer de komende maand hoor, gewoon blijven hopen!

Wij hebben al wel veel gepraat over adoptie ook toen we net bezig waren met zwangerworden. De kans is altijd aanwezig dat je geen kinderen kunt krijgen en hoe wil je daar dan mee omgaan. Gelukkig kunnen wij daar goed over praten en omdat we dat al een tijd hebben gedaan kijken we nu ook al heel anders tegen adoptie aan. in het begin is het allemaal ver van je bed, maar nu is het toch een heel reele kans dat we geen kinderen krijgen, ik bedoel maar na, 26 maanden nog niet zwanger!
Ik heb de informatie opgevraagd op internet en mijn man en ik hebben besloten ons in ieder geval vast op te geven voor adoptie, de procudure loopt nl. 3 tot 5 !!! jaar, dus das echt heel lang. Ik heb dan in ieder geval wat rust als ik weet dat we hier mee bezig zijn en net als El, vind ik het hebben van een gezin belangrijk. Ik kan me mijn leven op mijn 35e nog wel voorstellen zonder kinderen, maar met 45 niet! Gelukkig denkt mijn man er ook zo over, dus ik ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat. De info van de week maar es effe afwachten, want er zijn toch een hoop regeltjes voor, pffff.

Zeg, ik zag dat jij nog relatief kort bezig bent (niet verkeerd opvatten hoor, elke maand is natuurlijk te lang als je zwanger wilt worden) maar hoe ben je zo snel in het ziekenhuis beland? Was je cyclus direct al niet goed, of werd je niet ongi ofzo?

Liefs,
Joan

Hoi Joan,

Wat fijn dat jullie op 1 lijn zitten en ik vind de gedachte ook heel mooi,,,jullie willen samen een gezin,,en mocht het dan niet van jullie samen lukken, dan is het toch heel mooi om een kindje te adopteren en op die manier een gezinnetje te hebben!! En het op te voeden als jullie eigen kind, want dat is het dan toch ook!!

Wij zijn inderdaad nog maar kort bezig,,,zeker als je het vergelijkt met jullie,,,pff 26 maanden wat vind ik dat erg voor jullie,,,zo knap dat je er nog zo positief over kunt praten hoor!!

Ik ben in Juni vorig jaar al met de pil gestopt en werd 5 mnd niet ongi en daarna is mijn cycles echt een zooitje gebleven..inmiddels gingen wij voor het eggie...maar aangezien ik cyclessen had van 45 dagen voelde ik dat het niet goed zat...en mijn ha stuurde mij door...en dus geen eisprong,,,de rest weet je!!

Ik hoop voor dat het jullie echt nog gaat lukken hoor!!

Liefs moi xxx

Hoi Moi,

Ja ik ben ook echt heel blij dat we op een lijn zitten hoor, dat scheelt wel.

Goh, wat akelig dat je zo lang niet ongi bent geworden. Op zich fijn dat je er niet elke maand last van hebt, maar toch niet goed he, als je lichaam niet goed werkt.
Gelukkig heb je deze maand een beetje normale cyclus. Bij mij heeft de clomid ook goed geholpen, ben er wel niet zwanger van geworden, maar is nu wel allemaal weer in orde, net alsof alles even gestimuleerd moest worden. Tegen ons is nu dus gezegd dat er geen enkele reden is waarom we niet zwanger zouden kunnen worden. Op zich fijn hoor, maar toch wel zuur dat het dan maar blijft duren.
Over 3 weken naar de gyn. Benieuwd wat er uitkomt hoor, hopelijk gaat het allemaal een beetje snel, wil nu eigenlijk wel heel graag snel voor iui in aanmerking komen.

Gelukkig ben ik meestal wel positief hoor, maar sommige dagen... pfff, dan zie ik het soms ook echt effe niet zitten hoor, ben ik ook helemaal depri, maar ja, gelukkig gaat dat meestal na een paar dagen weer over en ben ik weer helemaal happy.

He, meid veel succes weer deze maand en ik hoop dat je minder last hebt van de clomid deze maand!

Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan