Berichtje voor Marielle...

Lieve Marielle,

Bedankt voor het reageren op mijn berichtje over IVF. Ik voel idd pcies wat jij toen gevoeld moet hebben. Ik ben zo bang dat een kindje dat door ivf bevrucht word iets mankeert. Maar na het lezen van jou berichtje denk ik toch dat ik het wel wil proberen. Want het wachten en elke keer die onzekerheid dat trek ik gewoon niet meer! Ik word er echt gek van dat ik elke maand ongesteld word! Alleen ff een vraagje he Marielle.. jij zegt dat het allemaal wel meeviel.. Deed die punctie dan niet verschrikkelijk veel pijn bij jou? Ik lees vaak van die horror verhalen over dat wegzuigen van die eitjes met die holle naald..1 vrouw beschreef het op internet als een helse pijn die door merg en been ging... Toen durfde ik al niet mee joh....Hahahaha
Bij jou viel dat dus wel mee begrijp ik???

Nou ik hoop dat je reageert, in ieder geval heel erg bedankt!!
En ik hoop dat jij snel je prachtige wondertje in je armen kan sluiten! NOG GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!! beetje laat...je bent al 35 weken  maar goed.

Liefs Bella

quote: bella schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2006 12:16:51'));

Lieve Marielle,

Bedankt voor het reageren op mijn berichtje over IVF. Ik voel idd pcies wat jij toen gevoeld moet hebben. Ik ben zo bang dat een kindje dat door ivf bevrucht word iets mankeert. Maar na het lezen van jou berichtje denk ik toch dat ik het wel wil proberen. Want het wachten en elke keer die onzekerheid dat trek ik gewoon niet meer! Ik word er echt gek van dat ik elke maand ongesteld word! Alleen ff een vraagje he Marielle.. jij zegt dat het allemaal wel meeviel.. Deed die punctie dan niet verschrikkelijk veel pijn bij jou? Ik lees vaak van die horror verhalen over dat wegzuigen van die eitjes met die holle naald..1 vrouw beschreef het op internet als een helse pijn die door merg en been ging... Toen durfde ik al niet mee joh....Hahahaha
Bij jou viel dat dus wel mee begrijp ik???

Nou ik hoop dat je reageert, in ieder geval heel erg bedankt!!
En ik hoop dat jij snel je prachtige wondertje in je armen kan sluiten! NOG GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!! beetje laat...je bent al 35 weken  maar goed.

Liefs Bella

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je kindje iets mankeert als het bevrucht is door ivf want ze doen niets meer en minder dan de eitjes en de zaadjes in een potje doen zodat ze niet zover hoeven te zwemmen. De bevruchting zelf doen ze nog steeds zelf!
Bij mij groeiden de eitjes zo hard dat ik maar 4 dagen hormonen hoefde te spuiten. Verder hanteert het lumc een korte schema en dat betekend dat je niet eerst een maand aan de pil hoeft oid. Je krijgt eerst 3 dagen een neuspray om je eigen cyclus plat te leggen en daarna begin je met hormonen. Meestal moet je dan ongeveer 10 dagen hormonen spuiten doordat de eitjes de juiste grootte hebben maar bij mij was dat dus maar 4 dagen. Daarna zet je de pregnylprik en 36 uur later is de punctie.
de punctie is niet leuk en niet pijnloos maar het is goed te doen en het duurt niet lang. De verdovingen vond ik erger dan de punctie zelf. Na de punctie ook geen last gehad van napijn ofzo. Dus niet luisteren na al die horrorverhalen hoor! Oja, en elk ziekenhuis hanteert ook andere verdovingen dus als ze de wand intern niet verdoven dan begrijp ik dat het pijn doet! Het lumc is geweldig!

Twee weken na de punctie was de zwangerschapstest en die was harstikke positief.
En nu zit ik alweer in mijn zwangerschapsverlof dus het gaat snel en voorspoedig!

als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel!

gr
Marielle

Terug
Bovenaan