berichtje voor Niempie, Biaggi, Vivian, Inge en alle andere meiden!

A

Anoniem

Guest
Hoi Lieverds,

Heb onder het berichtje van Niempie mijn verhaal gezet, ben vandaag naar de gyn geweest en nu is alles in gang gezet, met onderzoeken, dus als je dat wil lezen kijk dan a.u.b. onder het berichtje waar Niempie vraagt hoe het met me is zie dd 4-01-05. tijd:8.57

Nog de allerbeste wensen!!
liefs: Chili x

Hoi lieve Chili,

Jij ook alle goeds voor 2005!! Ik had je bericht met interesse gelezen. Zo, jij hebt een voortvarende gyn! Prettig zeg, dat schiet tenminste op! Lekker gevoel moet dat zijn: er wordt aan gewerkt. Het rare is dat ik zelf nog steeds een beetje bang ben voor alles wat er uit komt. Hoe meer er onderzocht wordt, hoe meer het wonder er af is, zo iets. En als de dokters zeggen dat het niet kan, dan is er weinig meer te hopen. En dat is iets, daar kan ik niks mee. Maar ik ben een doemdenker; er is heel erg weinig reden om te denken dat de gyn allerlei vreselijks bij ons zal vinden.

Wat fijn dat je zo goed met je schoonzus en zwager hebt kunnen praten! Dat lucht inderdaad enorm op, en het maakt ook dat je weer oprecht blij voor ze kunt zijn denk ik. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook nog steeds heel prettig vind dat meer mensen het weten. Het houdt me zo bezig, ik wil er júíst over praten, ook met mensen die wel al een tweede hebben, want die kunnen zich juist heel goed in mij verplaatsen.

Met oud en nieuw hadden we mijn schoonzusje en zwager met hun dochtertjes over de vloer. Die had ik het rond Sinterklaas verteld. We hebben het er verder helemaal niet veel over gehad. Maar toen het twaalf uur was, omhelsde mijn schoonzus mij met tranen in haar ogen, terwijl ze normaal best nuchter is. Nou ja, dat is gewoon heel fijn, dat mensen die je nastaan, ook echt met je meevoelen.

Dag meisje, tot gauw!

Knuffels van Inge

hoi Chilli,

Wat een lief schoonzusje heb jij!! Het is fijn als je met naasten hierover kan praten, toch?

Ik wens je al het goede toe in 2005!

liefs
Marielle

Hi Inge en Marielle,

Ik zit hier nu met tranen in mijn ogen dit te typen vond het zo lief hoe jullie reageren best stom maar ja ik weet ook niet waarom ik nu zo emotioneel reageer het zal me wel dwars zitten, het is nu al best een tijdje en elke keer denk je ach het komt wel en elke keer verleg je je grezen maar weer en soms kom je ineens tot het besef wat je nu eigenlijk allemaal aan het doen bent en de gevoelens die je daar bij hebt bijna een jaar is al 11 keer het besef dat het nog niet zo mag zijn, al 12 keer het wachten op je nod dag je dagdromen over hoe het zal zijn, wanneer en hoe je het mensen gaat vertellen is het een gezondkindje hoe reageren ze op mijn werk hoe zal ik het noemen wat zal er veranderen kan ik wel een vakantie boeken in de zomer want stel dat....... en ga zo maar door natuurlijk is dit niet elke dag zo en als ik naar het journaal kijk dan weet ik dat ik een prima leven heb laat ik dat voorop stellen maar toch je gevoelens, je verlangens zijn soms zo aanwezig en soms komen ze boven drijven en reageer ik dus zo ......

Ik moest gisteren echt ff wennen toen ik daar in het ziekenhuis in de wachtkamer zat en dus bedacht: gek zeg ik zit nu hier echt bij een gyn en ga zo mijn/ons verhaal doen en dan is het niet langer 'ons geheimpje' en straks 'bemoeit' iemand zich met ons sexleven zo vreemd het was echt zo'n moment van beng ... natuurlijk heb je het liefste dat het allemaal vanzelf gaat maar ik wilde toch ook niet langer wachten en meer duidelijkheid over het hoe of waarom, je bent zo weer een aantal maanden verder en ook al is het moeilijk om het uithanden te geven ik wil het toch want ik wil zo graag ook een kindje.

Misschien weet ik over een maand meer en weet ik dat er niks mis is in principe ik wil ook geen slecht bericht maar wel duidelijkheid en dat betekent dus onderzoek!
Kan ook zijn dat ik straks zo opgelucht ben door de uitslag dat sluit ik ook niet uit, probeer er maar steeds het beste van te hopen, ben wel erg benieuwd naar de uitslag van de samenlevingstest die ik dus op dag 11 van de cyclus moet ondergaan!

Marielle jij weet toch veel over spermaonderzoeken? ik weet niet of je toen mijn vraag had gezien maar ik vertelde een aantal weken geleden dat mijn man zijn zaad was onderzocht en dat er 158 miljoen waren, en jij wist toen te vertellen dat dat er 60 miljoen waren maar wil je dat nog eens toelichten??? is dat per..bepaalde eenheid ofzo? de beweeglijkheid is 70 % terwijl 50% 'normaal' is, de dokter noemde het toen goed.

De gyn wilde dit gisteren weten maar kon de uitslag niet terug vinden in de computer en ik had het niet bij me jammer zeg had graag wat uitleg van haar gehad maar ik denk dat jij me ook nog iets hierover kan vertellen?? alvast bedankt en ook jij een super 2005!

Inge fijn he dat er mensen zo met je meeleven hoe is het met je verkoudheid en al je slijm????

Lees graag iets van jullie terug !!

liefs en bedankt Chili xx

Hoi Chili,

Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen hoor!!!Na het lezen van je berichtje!!
Ik ben blij dat je het van je af kunt schrijven en vertellen tegen mensen die je naast staan!

Ik hoop dat de uitslagen zeker zullen gaan helpen en dat je wat zekerheid kunt krijgen.

Ik realiseer mij nu des te meer hoe veel geluk wij wel niet hebben.
Ik dacht ook in eerste instantie, nee deze maand is het niet gelukt. Maar toch wel!!! Het is echt een wonder en ik wens iedereen dit toe, zeker mensen die er zo naar verlangen!!!!

Liefs Vivian

Lieve Chili

Allereerst DE BESTE WENSEN voor het nieuwe jaar.
Ik hoop dat je straks goeie berichten krijgt vanuit het ziekenhuis!!!!!
Het lijkt me inderdaad ook een beetje vreemd om alles maar aan de gyn. te moeten vertellen maar je moet er maar aan denken het is voor een goed doel.
Ik hoop dat je snel zwanger bent.

veel liefs niempie

lieve Chili,

handige site: http://www.freya.nl/
En dan onder brochures: vruchtbaarheidsproblemen bij de man

Deze site heb ik ook aan een ander meisje doorgegeven op het forum(koetje)

Toen we na de eerste uitslag werden doorgestuurd naar de uroloog kregen we de uitslag van het lab mee. Daar stond de aantallen welke je minimaal moet hebben en daarnaast welke mijn man heeft. Toen zijn we op internet gaan zoeken op bepaalde termen(leer je veel van). Daarnaast analyseer ik graag(is een onderdeel van mijn beroep).

Ik had trouwens ook tranen in mijn ogen toen ik het stukje las van jouw over je schoonzusje, zo lief! Mijn zusje zei laatst tegen mij dat ze pas kinderen wilt als ik een kind heb omdat ze het mij niet aan kan doen om zelf eerder kinderen te krijgen.Zoooo lief. Daar krijg ik wel steun van.

158 miljoen is best veel. Het minimale is 20*2= 40. Mijn man had 3*11=33. Maar nog veel belangrijker is de beweeglijkheid!! Je kan wel 158 milj hebben maar als maar 1% beweegt blijft er niet veel over! Zelfs voor ivf heb je minimaal 500.000 bewegende zaadcellen voor nodig(gescreend en wel). Wij hopen dat wij voor ivf in aanraking komen...

sterkte
Marielle

Vivian, Niempie, Marielle,

Nogmaals bedankt en ik gun jullie een top jaar heeel veeeeel succes!!

Liefs: Chili xxx

Terug
Bovenaan