Berichtje voor Suus75.

A

Anoniem

Guest

Hoi Suus75,

Ik lees dat jou zoontje Tijl met 2 maanden op 4 voedingen zat. Nou is mijn zoon ook nu 2 maanden en hij heeft nu al 2 dagen maar 4 voedingen gehad. Voor zijn fles om 23.00 uur wordt hij namelijk niet wakker, en dan zet ik de wekker om hem wakker te maken, maar daar ben ik dus 2 keer doorheen geslapen. Daan werd om half 6 wakker vanochtend en gister ochtend. Als ik hem zijn fles van 23.00 uur wel geef wordt hij vaak rond 3 of 4 uur wakker voor een schone broek of speen. Nu heb ik dus het idee dat hij die avondfles niet nodig heeft. Hij krijgt nu 5 x 160 water met 5 1/3 schep, dus 175 ml. Ik heb het cb en nutricia gebeld.

Het cb zegt dat hij nog 5 flessen nodig heeft, die kijken meer naar leeftijd. Ze zeggen dat het belangrijk is voor zijn bloedsuikerspiegel.

Nutricia zegt dat hij terug kan naar 4 flessen. Ze zegt dat ik hem dan 4 x 180 water met 6 scheppen kan geven. Ze zegt dat dat hij even huilt na de fles een teken is dat hij nog een beetje honger heeft. Hun kijken meer naar gewicht en lengte.

Nu lees ik dat het cb jou met 2 maanden heeft geadviseerd om terug te gaan naar 4 flessen. Mijn cb zegt dat het slecht is voor de bloedsuikerspiegel ofzo.
Hoe bevalt het jou?
Ik zit een beetje in tweestrijd, weet niet zo goed wat ik moet doen, ben bang dat het slecht is ofzo!

Liefs marieke

Hallo Marieke,

Even denken, Tijl is van 20 juni en we zijn in de laatste week van augustus over gegaan naar 4 flessen. Hij woog toen ongeveer 6 kilo.
Ik had het cb gebeld omdat het een ware strijd was, elke voeding, na 100 cc leek het wel of hij niet meer wilde drinken. Hij meldde zich ook nooit voor de voeding, wij gaven hem dus voeding op tijdschema.
Met die info gaf het cb aan dat we best eens konden proberen naar 4 flessen te gaan. Ik was daar ook een beetje huiverig voor, dacht aan mijn nachtrust enzo...haha
Maar ze zei ook, met die 5 flessen (180cc+6) kun je nu nooit gaan verhogen en straks met 4 voedingen kan dat wel.
We zijn toen eerst begonnen met 4 x 180cc+6, en toen merkten we al verandering want toen kreeg hij wel opeens honger. Alle flessen gingen op en toen zijn we langzaam gaan verhogen. Nu dus 4 x 210+7 en tussendoor ook nog een fruithapje.
Nog eens de tijden:

08.00 fles
10.30/11.00 fruit
12.30 fles
17.00 fles
22.00 fles

Kijk, bij 4 x 180 krijgt jouw zoontje ook al 800 cc binnen, dus dat lijkt me niet te weinig. Je kunt straks dus best gaan verhogen, zolang je niet boven die 1000 cc komt per dag.

Tijl heeft nooit problemen met die late fles, die gaat slapend op. Ik zou die wel proberen erin te houden voorlopig. maar probeer het bijv. eens wat eerder, rond 21.00u. Misschien zit ie dan nog niet in z'n allerdiepste slaap en lukt het wat beter. Over een tijd moet je toch gaan vervroegen. Ik zou starten in het weekend...;)
Succes.
Als je nog wat wilt weten, laat maar weten!

Dit las ik net nog elders:

En het minimale wat een kind moet hebben en 150cc per kilo. Dus als hij bv 6 kg is moet hij 900cc hebben in 24 uur. Zo kan je zelf een beetje uitreken wat je kindje moet hebben.

In jouw geval zou ik die laatste fles dus wat verhogen!

Hoi Suus75,

Bedankt voor je reactie.
Ik lees dat hij zijn flessen niet meer leeg dronk, dit is bij Daan niet het geval, die drinkt ze allemaal leeg. Hij krijgt nu 5 x 180/6, dus kan nu inderdaad niet meer verhogen. 6 november moet ik weer naar het cb en dan zal ik vragen wat ik moet. Het gekke is dat jou cb iets heel anders zegt als mijn cb. Zou daan dan toch zijn 5 flessen nodig hebben? Sinds gister krijgt hij 5 x 180/6 en heeft hier wel meer moeite mee, doet er zeker 20 of 25 minuten over elke keer.

Liefs marieke

Die cb's, dat moet je maar met een korreltje zout nemen.
Bij mijn eerste waren ze voor mij ook heilig hoor, maar heb inmiddels in de gaten dat ze niet altijd zo rechtlijnig zijn.
Hier wijken de adviezen al af per regio!
Ik moet maandag ook weer. Krijgt ie wéér spuitjes....bah.

Terug
Bovenaan