berichtje voor Teddy09 en anderen over mijn super snelle bevalling

Hoi Teddy,

Ik zou je nog vertellen hoe het is gegaan met het scheuren/inknippen en de olie.
Omdat de bevalling supersnel is gegaan en Mels echt geboren   moest worden ben ik ingeknipt. Ik kan je dus helaas niet echt vertellen of het heeft geholpen.
Hier is mijn bevallings verhaal:

Na 40+5 wk is onze zoon mels geboren op 36-11-08 om 22.22uur.

Het is heel spannend geweest, zondag op maandag nacht zijn de vliezen gebroken maar geen weeën. Wo ochtend opgenomen in het zk om te worden ingeleid.

Om 20.30u begon ik wat krampen te krijgen en om 21.30u 7cm ontsluiting, om 21.45 volledige ontsluiting.
Als een gek naar de veloskamer waarna het super snel ging, omdat het te snel ging voor Mels (hartslag daalde snel) werd gynecoloog gebeld en hebben ze een Mega knip gezet, iemand op mijn buik geduwd en de gyn. met de vacc de baby gehaald.
Om 22.22u is onze mooie gezonde zoon ter wereld gekomen.

Ik heb ontzettend veel pijn aan de hechtingen en heb enorme bloeduitstorting eraan over gehouden en het gevoel dat ik door 3 vrachtwagens ben overrreden, maar het is het allemaal waard als we naar onze zoon kijken.

Nu herstellen, ben inmiddels thuis en gaat al een klein beetje beter.

Groetjes Anouk

Nou Teddy09, ik wens je in ieden geval nog een fijne zwangerschap en ik hoop voor je dat je niet hoeft worden geknipt of scheurt, blijf lekker smeren, baad het niet dan schaat het niet.
Succes straks met je bevalling.

Hee Anouk,

Allereerst van harte met je zoon!!!!!!!!!!!
Lief van je dat je laat weten hoe het ging!
Jammer dat het wat tegenviel! Maar hebben ze je niet te lang laten lopen met die gebroken vliezen? Zondag op maandagnacht vliezen gebroken, en dan pas woensdagavond geboren? Ik dacht dat er maar 24 uur tussen mocht zitten!
Maar ja, in elk geval....je hebt een gezonde zoon gekregen! En die knip was misschien ook omdat het zo vreselijk snel moest!
De olie staat al klaar en die ga ik straks dus echt smeren! Absoluut, inderdaad, baad het niet dan schaad het niet! Geniet van je kindje, en het allerbeste!!!!!!

Liefs Teddy

Hoihoi,

Als allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Ik weet dat dit topic eigenlijk voor iemand anders bedoeld was,maar ik las dat jullie het over een olie hebben, welke olie is dit precies en wat doet die olie?

Nou ik wens je een hele fijne kraamweek toe.
Groetjes Maaike

Hoi Maaike,

Welkom hoor!!!! Er staat toch : en   anderen!!
Wij hebben het over de perineum olie van Weleda. Deze moet je vanaf week 34 inmasseren waardoor het perineum soepeler zou worden, en je bij de bevalling minder kans hebt op inscheuren of inknippen.
Ik las er op andere forums best goede resultaten over, dus heb het inmiddels ook in huis.
Helaas heeft het bij Anouk niet 'geholpen' maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat de baby er zo snel uitmoest.

Groetjes Teddy

Hoi teddy,

Bedankt voor je felicitatie.
Het is een beetje een miscommunicatie geweest in het zk en bij de vk met de gebroken vliezen.
Het was zo dat ik doorgestuurd was dinsdagmorgen ivm 24 u gebroken vliezen.
Ik kreeg onderzoeken (want het zk had doorgekregen MOGELIJK gebroken vliezen), uiteindelijk was het dus gebleken gebroken vliezen. Omdat het inmiddels al 12.00 u was zei de gynecoloog dat het te laat was om mij nu nog op te nemen en moest ik mij woensdag om 7.30 u melden. Wel moest ik s avonds nog terug voor een extra ctg.

Woensdag opgenomen met het idee dat ik een   infuus zou krijgen, wat gezecht was door de gyn, maar ik kreeg vervolgens een hormoon tampon. De verloskundige had namenlijk op haar kaart staan dat ik mogelijk gebroken vliezen zou hebben.

Wij vroegen regelmatig of er geen infectie gevaar zou zijn omdat de 24 uu allang verstreken was, maar zei zei van niet zolang ik geen koortst zou krijgen en de baby het goed zou blijven doen.

Gelukkig kreeg ik 's avonds toch weeën door die tampon en ben ik supersnel bevallen. Ik kreeg inderdaad een knip omdat de hartslag van mels helemaal naar beneden ging en hij gewoon geboren MOEST worden.

Het is een beetje rommelig verhaal maar iedereen had waarschijnlijk net wat andere informatie doorgekregen.

Gelukkig is er niets bijgekomen van infectie ofzo,maar voor je eigen gerustgesteldheid is het niet fijn.

Maargoed, we genieten nu heerlijk van ons mannentje en met mij gaat het ook weer wat beter. Ik kan weer lopen en zitten, maar heb nog wel pijn.

Groetjes anouk

Hee Anouk,

Alhoewel alles goed is verlopen had het ook anders kunnen zijn!
Ik vind dit wel echt een fout hoor!
Brr....je moet er niet aan denken, maar gelukkig ging het goed !
Kreeg je die hormoontampon s'morgens?
Ik kreeg bij mijn derde 8.30 u een vaginale zetpil (is dit hetzelfde als hormoontampon?) en kreeg een uur later al weeën en mijn dochter werd 14.00 u geboren.

Geniet van je ventje!

Liefs Teddy

Terug
Bovenaan