Berichtje voor Ty

Hai Wendy,

Hè wat vervelend zeg!! Nee, gelukkig heb ik geen ervaring met dit soort allergie! Wel super vervelend dat je dus heel erg moet opletten met knuffelen enzo.
Als hij (en jij) biologisch brood eet, heeft ie dan geen last? Arm mannetje!

Grtz. Poppetje71

Hoi
tja kwenie.... ik hoop het maar de appie had geen biologisch brood vandaag..... !!!!

Hoe is t met isa??? gaat het goed heb je al de osteopaat gesproken? Wat zal die gaan doen dan? heb daar niet zo'n ervaring mee?

Zo wat was het gisteren ineens lekker weer he.... balen woe. had ik vrij en toen echt bagger weer..... hoop vlg wk beter want dan moeten we eindelijk naar het cb!!!! ben erg benieuwd!!!
Krijgen ze dan al weer een prikje eigenlijk..????

xx wen

Zal je net zien dat ze dan geen biologisch brood hebben hè! Ik zal voor Tycho duimen dat ie dat brood lekker vindt én er geen last van krijgt.

Gister was het super weer en ben ik, heel stiekem, even naar buiten geweest met Isa. Moest eigenlijk werken thuis (heb een thuiswerkplek) maar had he-le-maal geen zin meer dus ik dacht, mijn pauze breng ik lekker buiten door met mijn meisje!
Met Isa's nachten gaat het wisselend. Ik ga maandag even even bellen voor een osteopaat. Voor zover ik begrepen heb kan die bepalen of er ergens een verborgen bewegingsblokkade in een lichaam zit en kan die blokkade dan ook verhelpen (volgens mij dmv bepaalde oefeningen en bewegingen van de geblokkeerde plek). Het fijne weet ik er ook nog niet van.

Nou, ik ga zo mijn meisje uit het kdv ophalen!

Tot mails

Grtz. Poppetje71

hoi

naar welk kvd gaat isa? vindt ze het leuk?

Wat denk je nu werd ik ineens gebeld door die dieetiste die me ma. zou bellen.....  ze zei dat mijn 06 niet klopte nadat ik hem had gezegd klopte het ineens toch wel..... terwijl ze ook het nr van mijn werk had. (MUTS)

net een soepstengel gegeven en weer onder de uitslag. Daar zit vlg mij alleen tarwe in.. misschien verklaard dat iets????
Waar zou bv alleen koemelk in zitten en iets met alleen soja?????

xx

Jeetje, daar ga je eigenlijk pas over nadenken als je het bij de hand hebt hè! Ik zou eens op het net gaan serven of zo.

Ik zag dit staan op www.kindjeopkomst.nl:

Veel voorkomende allergieën en intoleranties
Tarwe en gluten
Als je kindje niet goed reageert op tarwe dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: een tarweallergie of een glutenintolerantie. Hoewel de klachten eender kunnen zijn is het verschil aan te tonen in het bloed. Bij een allergie verandert namelijk het bloedbeeld (antistoffen zullen aanwezig zijn), wat bij een intolerantie niet het geval is.
Tarweallergie komt vaker voor bij kleine kinderen dan glutenintolerantie.Een combinatie van beiden is al helemaal zeldzaam.
Belangrijk is dat het duidelijk is of het om een intolerantie gaat of om een allergie, aangezien bij een glutenintolerantie het kind absoluut geen glutenproducten mag nuttigen. Dit kan namelijk de darmwand beschadigen en de groei van het kind remmen (dit wordt ook wel coeliakie genoemd). Maar bij een allergie is het juist beter om het kind af en toe kleine hoeveelheden van het product te geven, in tegenstelling tot de intolerantie waarbij zelfs in aparte pannen moet worden gekookt enz. om te voorkomen dat er glutensporen in het voedsel terecht komen.
Natuurlijk is het zielig als je kindje voortdurend allerlei producten af moet slaan uit angst dat het in aanraking komt met een verkeerd ingrediënt, maar je kunt als ouder heel creatief omgaan met alternatieve voedingsmiddelen.
Alternatieven voor tarwe zijn onder andere: gierst, spelt, kamut, wheatex, quinoa, amaranth en boekweit; gluten zijn te vervangen door: wheatex, rijst, boekweit. Met deze vervangende producten kunnen koekjes, brood, pannenkoeken, pizzadeeg en andere lekkere dingen bereid worden zodat je kindje niets te kort hoeft te komen t.o.v. broertjes, zusjes, vriendjes en vriendinnetjes en/of klasgenootjes.

Misschien heb je daar iets aan! Kheb effe gegoogled op baby+tarweallergie en daar komen een heleboel hits uit!!

Grtz. Poppetje71

Pfff, weer wat vergeten; Isa gaat naar De Vlieger (C. van Maasdijkstr.) en ze heeft het er prima naar haar zin! Dit was van de 4 kdv's waar ik vóór haar geboorte ben wezen kijken mijn favoriet. Nieuw, licht gebouw, en een horizontale groep (dus kindjes van 0-max 2 jaar ipv verticaal met kindjes van 0-4 door elkaar).

Terug
Bovenaan