Berichtje voor wiepwiep

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik wil even reageren naar aanleiding van je reactie op het feit op zwangerschap van jonge moeders.
Persoonlijk vind ik 25 jaar ook een prachtige leeftijd om aan kinderen te beginnen en ik vind ook dat iedere vrouw die de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt een volwassen en wel overdachte keuze kan maken om aan kinderen te denken.
Maar de opmerking van; als je man 40 jr is en jouw kleine is tien jaar dan is je man 50 jaar en dat dat dan veel te oud is, vind ik niet echt een flitsende en volwassen opmerking.

Ik kan je bij deze zeggen dat je het absoluut niet in de hand hebt wanneer het raak is en denk ook aan aan vrouwen die hun partner op latere leeftijd ontmoeten !!

Dus mijn advies is; let een beetje op je uitlatingen en iedere vrouw ongeacht de leeftijd heeft recht om aan kinderen te denken.

Groet van Marinte

Hoi Marinte,

Het volgende dat je zegt heb ik nooit geuit in mijn berichtje:

>als je man 40 jr is en jouw kleine is tien jaar dan is je man 50 jaar en dat dat dan veel te oud is, >vind ik niet echt een flitsende en volwassen opmerking.

Ik heb een mening geuit. Géén feit gegeven. Ander had ik het wel degelijk anders geformuleerd. Ik heb je hopelijk nergens mee beledigd door dit te vinden.
Ik vind (en dat is weer een mening) dat een forum voor is om je mening weer te kunnen geven.   En hoe ik hetook went of keer ik kan dit niet zien als een onnodg hard kwetsende opmerking. Er zijn genoeg mensen die zeggen dat als je 18 bent je te jong bent om kinderen te krijgen. Ook vind ik dat mensen dat gerust mogen vinden. Als een man of vrouw zich op z'n/ haar 40e pas klaar vindt voor een kind en zijn vrouw/man/vriendin/vriend vindt dat ook de leeftijd om pas met kinderen te beginnen, dan zeg ik niet dat ze dat niet mogen doen. Ik zal alleen nóóit de moeder willen zijn! En ik hoop van je dat ik nog steeds mag ik vinden dat het mij niet het beste idee van de wereld lijkt.
Ik heb met dit berichtje de schrijver van het onderwerp willen steunen, dat niet gek is dat als een van de partners een stukje ouder is, je eerder aan kinderen wilt beginnen. Als je mijn hele stukje had gelezen had je aan de onderaan kunnen zien staan dat sommige mensen er als ze 25 zijn nog niet aan toe zijn en dat andere vrouwen waaronder ik behoor er wel aan toe zijn.

Ik moet zeggen dat   me enigzins voel geraakt doordat je een berichtje zo direct op het forum aan mij adresseert. En me van onvolwassenheid beticht. Je had ook in de discussie zelf kunnen zetten dat jij van mening bent dat ook als je 40 bent je een jonge vader bent en een jonge moeder kan zijn. Op de manier waarop je het nu aanpakt maak je het wel heel persoonlijk. Ik sta open voor jouw mening en ik hoop dat je dat in het vervolg ook doet voor die mij.

met vriendelijke groet,
Wietske

Hey Wietske,

Ik ben het inderdaad met je eens dat het een erg direct berichtje is zo op het forum. Had naar mijn idee ook anders gekund. Inderdaad in het onderwerp waar het over gaat ofzo.

Ik ben zelf 24 en vroeg moeder en mijn vriend is inderdaad 40 als de onze geboren wordt, maar ik voelde me in ieder geval niet gekwetst of geraakt door jouw opmerking. Ik denk dat het allebei zijn voordelen heeft en iedereen mag inderdaad zijn mening hebben.

Ik zou me er niet teveel van aantrekken als ik jou was.

groetjes Danique
25w6d

hallo wiep wiep

allereerst wil ik kwijt dat het niet mijn bedoeling was om beschuldigingen naar jouw kant uit te delen en je mag idd zeker je mening geven over bepaalde zaken, maar toen ik ik zo las, stak het toch wel een beetje, al neem ik natuurlijk aan dat het hier niet gaat om iemand te kwetsen.
Je moet weten dat mijn man en ik qua leeftijd wel wat uit elkaar liggen en dat ik ook op m'n 26 graag aan kids had willen beginnen, helaas heeft het door ziekte ( kanker ) en andere nare dingen en veel onderzoeken noodgedwongen lang moeten duren en ligt nu het feit dat mijn man idd al een oudere papa wordt en ik nu op m'n 31e ons eerste kindje verwacht.

Maar nogmaals, mijn reactie was wel wat overtrokken en daar bied ik mijn excuses voor aan.
Hopelijk kunnen we elkaar op dit forum nog gewoon te woord staan, want ik vind het te leuk en zeker informatief om iedere dag op te kijken

Groet van Marinte

Terug
Bovenaan