berip op je werk ivm verzuim

A

Anoniem

Guest
We zijn het ziekenhuis leven in gesprongen en hoe !
Deze week moest ik dinsdag en morgen terug komen voor testen.
vorige week 1x en mijn man nog een appart. Hoe doe jullie het met
verlof krijgen van je baas ? Weet jullie baas het en is er begrip voor ben zelf namelijk aan het twijfelen of ik het moet vertellen.

Ik werk zelf maar twee dagen maar het komt dus voor dat ik toch op een van die dagen naar het ziekenhuis MOET !! voor een onderzoek.
Helaas plant het ziekenhuis gewoon wanneer je komt omdat ze het zo druk hebben ?

Morgen krijg ik weer een inwendige echo en doen ze voor de tweede x een samenlevings test wel spannend. ik weet nu voor het eerst dat ik waarschijnlijk morgen me eiersprong heb, ga dus maar klussen vanavond. Ik ben blij dat ik deze form gevonden heb, nu kan ik te minsten praten met vrouwen die mij wel begrijpen.

(p.s ik ben cassanova maar heb me naan gewijzigd omdat ik dit passender vond)

liefs en toi toi iedereen.

Mariska

HI Hope & Faith,
ik moet ook regelmatig voor onderzoeken naar het ziekenhuis, ik ga binnenkort met ivf beginnen dus zal ik ook vaak naar het ziekenhuis moeten gaan voor controles, puncties etc etc.
Ik heb het aan mijn leidinggevende verteld en gelukkig is hij begripvol en vind hij het oke dat ik regelmatig naar het ziekenhuis moet gaan.
Dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen aan je leidinggevende te vertellen. En of met het ziekenhuis regelen dat je op die dagen dat je werkt  niet zo vaak vrij kan nemen dus dat ze zoveel mogelijk op die andere dagen moeten plannen....het is en blijft lastig....
heel veel succes!!!

gr
FF

hey hey

nou ik begrijp je helemaal! Ik ben sinds 31 okt bij de gyn en loop de laatste week omdat ze me folikkels in de gaten willen houden om de dag in het ziekenhuis!
vorige week dinsdag had ik de 1e echo en toe   moest ik vrijdag weer komen en toe zondag en toen dinsdag nu moet ik morgen weer heen!!
Ik heb het verteld aan degene die bij personeelszaken werkt en zei is tevens vertrouwingspersoon, ik vertel tegen haar wanneer ik heen moet en dan regelt ze het verder! Het is voor mij wel lastiger om het voor de rest van mijn collega;s verborgen te houden werk met zeeeer nieuwsgierige dames!!! dus ik begrijp je verhaal maar ik zal het wel vertellen hoor want anders is het wel heel lastig!!! kus kus

Hoi Hope en Faith (zeker toepasselijke naam!)

Nou ik kan hier momenteel flink over meepraten...
Ik ben lerares (4 dagen)  en ben vanaf het begin open en eerlijk tegen mijn directie geweest...
Zij doen alleen wel moeilijk...
Zeggen het allemaal best te begrijpen en mee te willen werken..maar ondertussen moet ik zelf vervanging weten te regelen want zij doen het niet of zeggen het niet te kunnen...
Zeggen ook dat ik rechtspositioneel geen recht heb op verlof.
Ik ben dus achter mijn cao aan gegaan en ben nu in gesprek met de vakbond en arbodienst...heel fijn allemaal...rotdirectie...
In mijn cao staat dat een werknemer in een bijzondere persoonlijke omstandigheid kan verkeren en ik recht heb op verlof van de dagdelen waat het om gaat...en dat als het om hele dagen gaat ik over een termijn van 12 maanden recht heb op 2 keer mijn werkuren (bij mij dus 2x4dagen). De arbo gaat nu voor me uitzoeken wat er onder bijzonder persoonlijke omstandigheden wordt verstaan maar volgens ons wel dit traject...het moet alleen bevestigd worden...en dan gaan we naar verdere stappen of onderhandelingen kijken...
Allemaal bij elkaar dus niet zo fijn...kunnen we  er ook nog wel bij hebben he?

Maar goed ik denk dat de meeste werkgevers wel begripvol zullen zijn..
Ik zou het wel vertellen want anders maak je het jezelf misschien onodig moeilijk..
Je altijd ziek melden op die dagen kan natuurlijk ook niet...
En het zijn er bij elkaar heel veel als je doorgaat in het traject...
En sja...je meot je ook altijd aan de werkwijze van het ziekenhuis aanpassen....en dat zijn in ieder geval bij mij altijd de dagen dat je dus moet werken...

In ieder geval heel veel succes met alles!

Liefs Linnepinnie

Hey Hallo,

Ik heb er voor gekozen om het dit keer niet te vertellen omdat ik hier ook pas 1,5 jaar werk en ik graag een vastcontract wil.
Bij mijn vorige werkgeven heb ik het wel verteld en zij waren erg begripvol maar toen ze gingen reorganiseren moest ik er wel uit. En ik heb nog altijd het gevoel dat het kwam door waar ik mee bezig ben. Voor alsnog is het wel lastig ik kan niet altijd verklaren waarom ik me rot voel en uiten lukt zo ook niet echt. Maar over het algemeen gaat het nog prima. Ik ben nu ook nog bezig met iui als dat straks ivf gaat worden ja dan moet ik het wel vertellen. Dat zien we tegen de tijd wel weer.

Groetjes Sabine

hoi hoi,

moeilijk he...
eigenlijk is het iets dat je misschien nog even voor jezelf wil houden en je moet eigenlijk wel eerlijk vertellen wat en hoe op je werk, om daar begrip voor te krijgen.
ik heb het meteen toen we de mm in zijn gestapt verteld tegen mijn directeur.
ik werk in het onderwijs en dat maakt het wel lastig. Als ik er niet ben, zal er toch iemand anders moeten komen om mijn kinderen op te vangen.
op mijn werk weet overigens bijna iedereen van mijn situatie, want, ja ook collega's vragen zich af waarom je zo vaak weg bent.
op mijn werk denken ze op zich wel goed mee, maar ze snappen soms niet dat het echt op die dag moet. en niet op een ander moment. Ik werk 3 dagen en krijg soms wel de vraag of het echt niet op een van mijn vrije dagen kan. Ik heb geprobeerd om uit te leggen dat zoiets in deze situatie niet werkt, omdat het z'huis bepaalt wanneer je komt.
ik denk persoonlijk dat je, wanneer je eerlijk vertelt wat er aan de hand is, het meeste begrip van je collega's krijgt.

succes.
groetjes,
mama peet

Hoihoi,
Ik werk in de zorg en heb het ook aan mijn leidinggevenden vertelt.
Zij werken gelukkig mee, maar ik probeer zelf ook mee te denken.
Probeer zonodig te ruilen met een collega als ik naar het ziekenhuis moet of probeer een gunstiger tijdstip dat ik wel even weg kan. Ik kon in het ziekenhuis wel tijdstippen doorgeven.
Heb het niet aan alle collega's vertelt, want ik heb er best wel wat en niet met iedereen heb je het er zomaar over.
Doe waar jij jezelf het beste bij voelt en wat jij denkt dat goed is! Succes!

Terug
Bovenaan