Beroerd voelen terwijl je al een kindje hebt rondlopen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw en weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Ben er natuurlijk hartstikke blij mee, maar voel me zo vreselijk beroerd (en dan vooral erg misselijk en overgeven, de hele dag door) dat ik met moeite voor mijn zoontje kan zorgen (nu 16 maanden). Ik ben net verhuisd, heb hier nog geen werk en heb geen oppasnetwerk waar ik gebruik van kan maken.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips voor me?

Alvast bedankt...

Groetjes,
Karolina

Hallo Karolina,

Ik ben inmiddels 24 weken zwanger van ons derde kindje. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben al sinds de 6e week aan het spugen. Daarnaast ben ik dood en doodmoe... Ik denk dat je nog blij mag zijn dat je nog geen verplichtingen hebt naar de oudste zoals naar school brengen, gymles, zwemmen enzo.

Ik moet constant de deur uit. En dat is nog het vermoeiendste van allemaal. Troost je met de gedachte dat er mensen zijn die het ook hebben. Probeer toch een beetje van de zwangerschap te genieten want het gaat zo snel. Misschien hebben jullie ook al besloten dat het de laatste is... Je gaat dan nooit meer zwanger zijn en ik vind dat ondanks alles moet je daar dan echt van genieten.

Je kan kijken of er misschien iemand wil oppassen. Misschien is het mogelijk een advertentie op te hangen bij een supermarkt. In feite ben jezelf thuis dus als er eens een wat jonger iemand komt om op te passen ben je altijd in de buurt. Het is misschien niet de ideale oplossing maar het kan soms de enige uitkomst zijn.

Veel sterkte ermee. Groeten Nova

Hoi Karolina,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik herken je probleem ook, ik heb een dochter van 2,5 en sinds ik zwanger ben lijkt het wel of ze me steeds meer uitprobeert. Ook is ze al een paar keer heel goed ziek geweest en dat breekt je echt op! Nu ben ik er zelf ook ziek bij geworden en als dat is nu echt iets wat ik er niet bij kan hebben!!! We hangen nu samen op de bank!

Ik heb op advies van de gyn een oppasmama gezocht voor Isabelle. Hier gaat ze 2 ochtenden naar toe. Leuk vind ze het er niet maar ze moet.....Ook gaat ze 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal maar daarvoor is jou kindje nog te jong. Misschien heb jij in je buurt wel een oppasmoeder die tegen een kleine vergoeding wil oppassen(al is het maar een paar uur per dag). Isabelle is op een leeftijd dat ze een beetje begrijpt waarom mama moe/ziek is en niet alles meer kan en ik leg haar dan ook veel uit, ik weet niet of jou kindje het snapt als je verteld dat je een beetje ziek bent...

Ik wens je heel veel sterkte en denk aan je(dat helpt misschien een beetje)

Liefs Odette( nog 1 dag en dan ben ik 40 weken!!!!!!!!)

Hoi Karolina,
Ik heb zelf geen kindje rondlopen , maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld.
Ik was de laatste paar weken zo misselijk (+overgeven) dat ik niet meer kon functioneren,
en ook niet meer goed kon eten.
Op advies van meiden hier ben ik naar de ha gegaan en heb sinds gister medicijnen,
Emesafene.
Ik heb echt het idee dat het goed helpt. Heb net stiekem een 1/2 zak chips op, had ik ineens weer zin in !, erg fijn !
Misschien dat het ook jou kan helpen..
Sterkte !

ik had vandeweek ook erge buikpijn en pijnlijke borsten en ik ben zwanger dus denk dat er goede hoop voor je is het zijn wel tekenen van een zwnagerschap
succes
gr romy

Terug
Bovenaan