Bescherming haard

<p>Hallo ouders, ik vroeg me af hoe jullie staan in het beschermen van hete/gevaarlijke dingen voor jullie dreumessen. Onze kleine is nu 20 maanden en het wordt tijd om de kachel bij ons weer aan te doen (onze verwarming is een houtkachel). Vorig jaar hadden we een hekje om de kachel staan, hij was toen bijna een jaar en begon te kruipen e.d. dus was duidelijk nodig. Nu gaat hij dus richting de 2, praat en luistert goed, hij zegt ook bij z’n eten en ook bij bijvoorbeeld vuurtje buiten wat we van de zomer weleens deden: is heet! En blijft er uit de buurt. Maar ik vraag me toch af of ik het aandurf het hekje weg te laten.. wat denken jullie? </p>
 
Ik zou 'm laten staan. Risico inschatten kunnen ze echt pas vanaf 3 jaar oud. En een ongeluk is snel gebeurd. Stel er stuitert een bal richting de haard, in z'n enthousiasme kan hij daar achteraan rennen en niet denken aan dat het misschien heet kan zijn.
Brandwonden zijn hele nare en pijnlijke wonden! Zou dus liever voorzichtig ermee zijn
 
Wij hebben ook net ons hek om de kachel heen gezet nu ons meisje begint te kruipen! Ik zou hem voor de zekerheid nog wel neer zetten denk ik.. Mijn angst zit niet zozeer in dat ze de kachel bewust aanraken als hij heet is maar vooral als ze enthousiast zijn en hun evenwicht verliezen dat ze er dan tegenaan vallen bijvoorbeeld. 
 
Ja dit leek mij ook, hij gaat het denk ik niet expres proberen (zit niet zo in z’n karakter) maar hij zou er zomaar tegenaan kunnen vallen en brandwonden zijn vreselijk. Hekje weer opzoeken dus ? thanks voor het meedenken! 
 
Terug
Bovenaan