Bescherming zijnkanten bedje, wel of niet, en wat dan?? Ui

Kom ik net de babykamer op omdat mevrouw eten wilt, zie ik dat ze met haar hoofdje tegen de zijkant van het bed aan ligt..... Schrok me kapot zeg...
En dan niet op de hoogte waar ze lag, nee een heel stuk omhoog..
Dus heeft ze zich helemaal dat eindje omhoog geduwd..
Nu is mijn meisje dus een echte buikslaper, dus gaat dat omhooduwen denk ik makkelijker als dat ze op der rug ligt.. Maar ja anders slaapt ze bijna niet!!
Nu heb ik net gegoogeld voor evt beschermingsmatjes aan de zijkant, kon ze niet echt vinden, en las vaak dat het niet eens mag vanwege verstikkingsgevaar.
Maar wat moet ik nu???? Wil natuurlijk niet dat mijn meisje dalijk met een ei op der kop zit of een blauwe plek ofzo...
Iemand van jullie hiermee bekent of nog wat tips voor me???

Ik weet niet of ze zichzelf echt snel zeer doet. Maar hoe is ze daan tegen ze zijkant gekomen?

Noa slaapt op haar rug en wurmt zich constant naar boven onder de dekentjes uit (ik ga denk ik binnenkort dus maar een slaapzak zoeken)maar ze blijft wel in het midden van dr bed liggen

Ze is idd wel vaker onder de lakens uit gekropen,en voorheen nooit tegen de rand aan maar ze maakt die bocht zelf op een of andere manier, denk ook niet dat het heel erg hard gaat, maar ja zo'n kleintje is wel veel kwetsbaarder..

Probeer eens een zijslaper aan te schaffen. Zo gaat ze steeds op d'r zij liggen (om en om natuurlijk ter voorkoming van scheef hoofd) en kan ze geen kant op en ligt ze lekker warm onder de dekentjes. Heb ook zo'n ding geleend van een vriendin en het is een wereld uitvinding. Ik moest van de kraamhulpp jesse op zijn rug leggen, maar had steeds het idee dat hij met z'n hoofd naar 1 kant ging liggen en ben heeel bang voor een plat achterhoofd/zijkanthoofd. Mijn oudste hebben we ook steeds van de ene zij op de andere gelegd en die heeft ook een mooi rond hoofdje. Succes. Maar ik snap zeker wel wat je bedoelt. Ze zijn inderdaad nog zo kwetsbaar :)

ik heb vroeger[go wat klinkt dat oud 13jr geleden]
toen deed ik mijn zoon een slaapzakje aan en een band er doorheen en om de matras [zodat ze niet verschuiven]maar weet ook niet of dat nu nog mag.

Mijn zoon heeft ook altijd met zijn koppie tegen de bovenkant van het bedje willen liggen, wurmde net zolang tot hij weerstand voelde. Een veilig gevoel denk ik ofzo... Het is nu pas over, nu hij in een groot bed ligt...

Volgens mij zijn die beschermers niet veilig idd, ivm stikken, ook een band mag officieel niet meer...

Misschien helpt een slaapzakje idd.
Ik heb me er bij mn zoon nooit zo druk om gemaakt, er zaten geen scherpe kantjes aan het bed en hij klapte er niet hard tegenaan..

hier hadden we met onze oudste zelfs een plank in het wiegje... dit verkorte het bedje en daardoor voelde hij zich "veilig"
zijkanten afsluiten is inderdaad gevaarlijk ivm verstikkingsgevaar
gelukkig gaat het omhoog kruipen langzaam en zal het beperkt blijven....
maar snap je reactie, liever niets waar de kleine zich aan kan bezeren

Terug
Bovenaan