bese timing

Hallo allemaal,

Wie weet waneer je de meeste kans hebt om bevrucht te raken als je een cyclus hebt van 28 tot 32 dagen. En is het dan juist ook goed om elke dag te vrijen?

Veel liefs sabrina
 
Beste Sabrina,

In principe is je eisprong 14 dagen voor de eerste dag van je volgende menstruatie (en bij een cyclus van 28 dagen dus 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie). Omdat het niet altijd even duidelijk is op welke dag dat is, is het handig om een aantal maanden rond die tijd je temperatuur op te meten. Als je temperatuur omhoog gaat, is je eisprong geweet en ben je in principe te laat, maar als jeh et een paar maanden achter elkaar doet, weet je het redelijk precies.

Ik heb ongeveer dezelfde cyclus als jij en wij zorgen dat we vanaf dag 14 tot en met dag 18 in ieder geval om de dag, maar zo rond dag 14, 15 en 16 iedere dag vrijen. Verder houd ik in die dagen ook mijn temperatuur bij, zodat ik weet wanneer de eisprong geweest is. Dat is wel zo relaxt, want dan kun je daarna weer gewoon vrijen omdat het lekker is, zonder die extra belasting.

Er zijn overigens ook goede ovulatietesten. Omdat jij een redelijk stabiele cyclus hebt, zou je die ook kunnen proberen. Vanaf dag 14 doe je dan de test en zo weet je wanneer ongeveer je eisprong plaats vindt.

Maar ik vind dat het ook nog een beetje spontaan moet blijven. Ik ben nu een keer zwnager geweest (helaas is het na een week of 11 fout gegaan) en ik ben nu veel relaxter, omdat moeder natuur toch doet wat zij wil. Je kunt het beste ene handje helpen, maar het moet ook een beetje spontaan blijven. Wie weet, duurt het gewoon een tijdje voordat het raak is en je wilt je seksleven toch ook een beetje leuk houden, nietwaar?

Veel succes en ik hoor het wel als het raak is.

Groetjes,
Ongeduldje32
 
Terug
Bovenaan