besef van tijd

ik ben gewoon even benieuwd hoe het zit bij jullie:
Hebben jullie kids al besef van tijd? En dat dus in de ruimste zin: zaken als ochtend, middag, avond maar ook gisteren, vandaag en morgen. En natuurlijk nu winter, straks lente etc etc.

Sarah begrijpt hier heel goed ochtend middag en avond en ook gisteren morgen of de andere dagen van de week, maar de seizoenen daar snapt ze echt niets van. We zijn nu een beetje met de klok begonnen omdat ze zelf aangaf daar interesse in te hebben, maar als je haar vraagt hoe laat het is dan is haar favoriete antwoord op alle tijdstippen wel kwart over zeven (van het liedje van Dikkertje Dap) haha.

groetjes Tamar

Ik denk zelf dat het nog erg vroeg is om daar een begrip van te hebben. Eline heeft dat in ieder geval nog helemaal niet in de gaten. En mijn oudste van 8 had dat volgens mij pas in groep drie een beetje in de gaten.

hoi

Ryan is wel erg bezig met donker en licht
en weet wel hoe de dag er een beetje uitziet maar verder....
wel zeggen we altijd als die naar bed gaat of moet opruimen voor die gaat slapen
als de grote wijzer daar staat gaan we opruimen of als de grote wijzer daar staat ga je naar bed
werkt erg goed . dan is er minder strijd moet ik zeggen
al is het bij Ryan altijd 11 uur hahahaah

groetjes moekje

Nee ik geloof niet dat Daniëlle dat allemaal begrijpt. Wel het verschil tussen licht en donker, als het donker is zijn de winkels dicht zegt ze altijd. (ze wil nl. altijd graag naar de supermarkt)
Straks begrijpt ze wel maar morgen is erg moeilijk voor dr.

Groetjes van Sonja

Hoi,
Morgen..dat kent ze wel..en ook wel ochtend middag en avond...
Ze heeft het nu wel steeds ook over de dagen van de week..zoals zondag, maandag etc..Maar ze weet denk ik alleen dat het bestaat..haha omdat wij het er over hebben enzo.
Maar denk niet dat ze precies weet hoe en wat..Komt wel..is idd nog best vroeg nu.
Gr Rina

Hi,

Onze Cas begrijpt wel de dingen als: gister - vandaag; nu - straks; ochtend - avond, maar of hij ook begrijpt van de seizoenen? Wij zijn daar niet mee bezig.
Hij weet wel dat hij lang geleden naar Frankrijk is geweest (nou ja, op vakantie naar het kasteel dan). Want als hij foto's ziet, begint hij daarover. En ik vertel hem wel dat het straks weer zomer wordt en warm en dat hij dan op zijn blote voeten buiten mag.

Klok kijken doen we hier nog niet. Soms wijzen we op de klok wel aan dat als de wijzer onderaan staat het zijn bedtijd is en dat accepteert hij dan ook, maar in hoeverre hij er besef van heeft?

Gr. Tamara.

Nou ik denk niet dat rik dat begrijpt. Ik zeg wellens zoiets van morgen na het slapen, dan zegt ie oke...maar of ie nou snapt wat morgen is?? Ik denk eerder dat ie associeert met slapen en wakker hahaha!

Liefs Saskia

Ik denk dat Jesse het ook nog niet helemaal begrijpt, want als ie s'nachts een keer wakker is, wil hij spelen enzo. Als ik dan zeg het is donker en nacht en dat al mensen slapen maakt hem dat niet uit. hahaha.
Ochtend begrijpt hij wel omdat ik dan vaak hetzelfde de, douchen, eten etc.

Gr Linda

Terug
Bovenaan