Besef

Hello sunshine :)

Ik ben nu 15 weken zwanger en heb al heel wat dingetjes gedaan voor de babykamer en 3 goede echo's gehad en goede nipt en alles prima in orde.
Maar toch is het nog steeds niet echt tot me door gedrongen dat ik zwanger ben.
Ik snap het wel met mijn verstand maar niet met mijn gevoel als je me begrijpt.
Is dat normaal?
Het lijkt allemaal zo onwerkelijk.

Ik heb dat ook heel lang gehad (eigenlijk mijn hele zwangerschap), het is zoiets ingrijpends. Doet niks af aan de liefde en het geluk etc wat je ervaart.
Komt goed!

Ja hoor hier precies hetzelfde gehad, na elke echo had ik even het besef en een dag later was het weer weg en kon ik niet geloven dat ik zwanger was. Tot je hem/haar gaat voelen en jezelf meer en meer gaat groeien. Komt allemaal goed!

Heel herkenbaar. Bij mij is dat onwerkelijke gevoel er nog steeds. Wel minder als in het begin. Ik zit nu in mijn 29e week ?
We hebben nu het kamertje bijna af, dat heeft mij wel geholpen om het besef te laten groeien

Hoi Zaramaart,
Toevallig plaatste ik nog niet zo lang geleden met ongeveer 14 weken een vergelijkbaar bericht (titel: Vertellen dat je zwanger bent'). Lees ook daar de hele leuke reacties die ik kreeg.
Het besef was er bij mij toen ook nog niet. Ik vond het bijvoorbeeld heel vreemd om aan mensen te vertellen dat ik in verwachting ben terwijl ik het zelf niet echt geloofde. Voelde me alsof ik de boel bedroog. En bij het zien van de echobeelden kwam maar niet aan dat dat daadwerkelijk live beelden van mijn buik waren. Het duurde bij mij toen nog 1,5 week en toen kwamen de eerste tekenen van een buik. En tegen die tijd begon ik langzaamaan te geloven dat ik 'zwanger' was. Nog 2 weken later voelde ik de baby duidelijk bewegen in de buik. En sindsdien geloof ik ook nog dat dat betekent dat er daadwerkelijk een baby in die buik zit.
Het echte besef is er niet van de ene op de andere dag. Het is toch ook niet gek dat het voor jou 'ongelofelijk' is dat er een baby in je buik zou zitten? Hoe bijzonder is dat wel niet dat dat met jouw lichaam gebeurt. Niet gek dat je twijfelt dus. Maar het helpt wel echt als je straks leven voelt. Dan kun je er niet meer omheen. Dus maak je geen druk. Het komt wel als het komt.

Terug
Bovenaan