Beslissing

Vorige week heb ik een bericht geplaatst met de uitslag van de gyn. Alles was dus goed. We hebben de keus voorgelegd gekregen of om 6 maanden te wachten en dan met IUI te beginnen, of meedoen aan een onderzoek.

Suus, Pluk, Claudy, Anne en Mariska V, bedankt voor jullie reacties op mijn bericht.

Mijn man en ik hebben over de keus die we voorgelegd hebben gekregen gepraat en vervolgens een beslissing genomen.
We doen niet mee aan het onderzoek en ook een IUI-behandeling gaan we niet aan.

Voor mijn man is de kinderwens niet zo groot als bij mij. Voor hem hoeft dat dokteren allemaal niet. Hij is wel blij dat het met ons samen goed is en stelt zich dan ook op het standpunt dat als ons kinderen gegund zijn deze ook komen. Er staat ons ten slotte niets in de weg.

Ik heb vooral veel moeite met het tijdspad en de energie die je ervoor op moet brengen bij een IUI. Daarnaast vind ik het ook erg onnatuurlijk. Begrijp me niet verkeerd: ik zou niets liever willen dan een kindje. Ik kan in dit bericht mijn gevoelens niet goed overbrengen. Het lijkt nu of we een heel theoretische beslissing hebben genomen, maar emotioneel is het zwaar.

Ik heb dan ook heel wat tranen gelaten bij het nemen van deze beslissing. Vooral het idee dat we door deze beslissing wel kinderloos blijven vind ik erg moeilijk te aanvaarden.

We hebben gaan nog meer op de vruchtbare periodes te letten. Wie weet. Ik zal me ook minder op het forum begeven. Ik probeer er minder mee bezig te zijn, zodat dit wellicht wat rust geeft en de kans vergroot.

Ik wil iedereen veel succes en geluk toewensen en hopelijk een prachtige baby.

Groeten, Bianca

Hallo Bianca,

Wat goed dat jullie samen een beslissing hebben genomen. Het zal zeker niet makkelijk voor jullie zijn geweest, en inderdaad erg emontioneel. Ik vind niet dat jullie beslissing theoretisch overkomt. Het zal een keuze geweest zijn die voor jullie het beste is en waar jullie samen achter staan. En dat is het belangrijkste. Misschien een vervelende vraag, maar ik zal het gemist hebben, wat is reden dat jullie niet zwanger werden, of is er niets gevonden uit de onderzoeken? Nou ja Bianca ik hoop hoe dan ook dat jullie vrede kunnen hebben met jullie beslissing en dat er in de toekomst ook voor jullie nog zo'n mooi wondertje zich zal aandienen.....

Succes liefs Molly.

Lieve Bianca, wat fijn dat jullie die beslissing samen hebben kunnen nemen. Ik begrijp het helemaal, ook dat 'theoretische' wat je bedoelt. Als je gezicht niet te zien is, komen mededelingen vaak zakelijker over dan je ze bedoeld had. Mijn man en ik zijn net aan de onderzoeken begonnen en hadden van te voren al besloten dat we geen kunstgrepen zouden toepassen. Gezien onze leeftijden hebben we gekozen voor adoptie boven IUI of IVF. Wij hebben nog geen uitslagen, maar bij jullie is alles nog mogelijk! Als er niets aan de hand is, betekent deze beslissing toch niet bij voorbaat al dat je kinderloos zult blijven? Het betekent juist dat het wel kan!!
Veel sterkte ermee en kom nog wel even terug op het forum om het te melden als je zwanger bent hè!

liefs, el.

Hoi Bianca,

het lijkt me inderdaad een hele moeilijk beslissing die jullie hebben moeten maken.
Je berichtje komt niet raar over hoor! Het belangrijkste is dat het een beslissing is waar jullie samen achter kunnen staan. En het is toch, inderdaad, niet gezegd dat er geen kindje komt bij jullie?! Ik duim voor julllie dat het toch mag gebeuren..

Groetjes en sterkte, Irene.

Lieve Bianca,

Het is zeer te respecteren dat jullie samen deze beslissing hebben genomen. Moeilijk is het ook, zeker weten.
Zo'n beslissing valt onder de categorie 'levensbepalende beslissingen', en ik hoop dat julie, als jullie eenmaal zwanger zijn, er met een tevreden gevoel op terug zullen kijken. Hopelijk versterkt het jullie gevoel en verdiept het jullie relatie.

We zullen je missen! Laat je nog
wel 'ns wat horen?

Sterkte en liefs,
Suus

Hoi Bianca,

Goh, wat een moeilijke beslissing zal dat geweest zijn. Ik heb er respect en bewondering voor dat je dat samen zo hebt kunnen overleggen, ook al zul je er wel dubbele gevoelens over hebben.
Het belangrijkste is natuurlijk wel dat het tussen jouw en je partner goed gaat en als je hier samen zo goed over kunt praten en beslissen zal dat wel goed zitten.
Wie weet wat er in de toekomst nog voor je is weggelegd!

Veel liefs en veel geluk samen,
Joan

Hoi Bianca,

Wat een moed hebben jullie om deze beslissing te nemen. ik begrijp wat je bedoelt en nee je berichtje komt niet gek over. Ik vind dat je erg sterk bent om zo'n beslissing te nemen. Daar heb ik respect voor. Gelukkig kunnen jullie het samen beslissen en gaat het goed tussen jullie. Dat is natuurlijk ook erg belangrijk.

Ik hoop dat dit voor jou de rust brengt die er voor gaat zorgen dat je ooit toch een kindje in je armen zult hebben.

Heel veel geluk samen en ik hoop dat we nog wat van je zullen horen!

Liefs Claudy

Ben het helemaal met de anderen eens, erg knap dat jullie samen die beslissing hebben genomen, ook al blijft dat erg moeilijk.
Geniet ook maar lekker van elkaar, en wie weet ooit....heb jij zo,n klein wondertje in je armen, dit moet gewoon lukken!!!
Heel veel succes en sterkte toegewenst!!
Groetjes Pluk

Terug
Bovenaan