Besneden

<p>Lieve mama's,</p><p>Onze kleine kerel van 2,5 is vandaag geholpen geworden aan zijn plasser. Na meerdere ontstekingen moest de voorhuid ervan.</p><p>De operatie is top verlopen, alleen heeft hij echt heel erge huilbuien omdat zijn plasser pijn doet. Deels is ook de vermoeidheid dat ervoor zorgt dat hij de pijn slecht kan verdragen.</p><p>We gaan dus een remourige nacht in. Zijn pijnstillers zitten aan de max en telkens als hij zo hard brult krijgt hij een droge luier. (Hij brult wanneer hij een beetje plast)</p><p>Zijn er nog tips of ervaringen waarbij we het voor hem wat dragelijker kunnen maken?</p><p>Liefs Madili</p>
 
Ach wat ontzettend zielig!
Ik heb geen idee hoor, zou een beetje lauw water kunnen helpen..tegen het bijtende zuur van urine? Heeft de arts geen tips gegeven?

Overdag afleiden en verwennen denk ik :)

Veel sterkte in ieder geval!
 
Hoi, geen ervaring mee! Lijkt me heel vervelend en zielig voor hem! Ik zou misschien overwegen hem overdag zonder luier rond te laten lopen. Helpt bij het helen van de wond als het wat kan ademen en zijn piemeltje schuurt niet tegen de binnenkant van de luier. Misschien ook veel laten drinken, zodat de urine minder geconcentreerd is en minder in de wond prikt. Wel een kans op plasjes in je kamer, maar dat zou ik in dit geval voor lief nemen. In ieder geval hoop ik voor hem en voor jullie dat hij zich snel beter voelt!
 
Wij hadden onze zoon ook besneden toen hij 6 maanden was. Onze zoon moest 7 dagen 2 keer per dag 10 min lang in het bad zitten dit moest dan zonder zeep. Wij moesten ook 1 keer per dag het onderkant laten luchten dit deden wij ongeveer 10 min lang.
 
Ja dat zijn de tips van de arts. 2maal per dag spoelen en luchten inderdaad. 
Hik heeft vanacht gelukkig toch 2x 3 uur geslapen, en voor middernacht telkens 1,5u.
Gelukkig is hij wel vrolijk. Maar hij is wel angstig met plassen, normaal gaat hij geregeld op de wc, maar dat wil ie nu ook met geen mogelijkheid. 
Dus vanmorgen met luchten dan maar over mama heen plassen hahaha. 
Het zal wel loslopen, maar mocht iemand nog een tip hebben buiten de doktersadviezen dan hoor ik t graag!
Bedankt alvast voor de reacties!
 
Als je nog van die matjes uit je kraampakket hebt kun je die op de bank leggen als hij even ontspannen tv kijkt(mocht hij zoveel rust hebben).
Wij gebruiken ze bij luieruitslag nog steeds zodat luchten niet meteen een risico voor de meubels is. Ik zeg er dan ook bij dat het niet erg is als daar een plas in komt.
Sterkte voor de kleine man!
 
Terug
Bovenaan