besnijden

Hallo allemaal,

Ik ben getrouwd met een islamitische man. Al voor ons trouwen, voordat er kinderen waren, waren mijn man en ik erover eens dat als wij ooit jongetjes zouden krijgen dat ik ermee zou instemmen dat ze besneden zouden worden. Nu 5 jaar later heb ik 2 prachtige zoontjes. een van net drie en een van 9 mnd. Nu is de tijd aangekomen dat wij ze willen laten besnijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand tips over hoe ik (vooral de oudste) kan voorbereiden op wat komen gaat?

Alvast bedankt. Groetjes Mama van Rayen en Milan
 
Hoi hoi,

mijn zoontje (nu 15 maanden) is ook besneden, maar al toen hij 7 maanden was. Hoe jonger hoe beter had ik begrepen (ivm genezing). Bovendien dachten we dan is hij zich er niet van bewust en snapt hij het allemaal nog niet, dus kan hij zich ook niet zenuwachtig maken.

Ik zag er zelf wel  erg tegenop, maar  "het hoort erbij" in de islam, dus oke. We hebben het laten doen bij het besnijdeniscentrum, hij kreeg een plaatselijke verdoving, heeft de boel bij elkaar gekrijst, maar volgens mij meer van de schrik en het prikje, dan van het besnijden zelf dus, want dat was verdoofd.  Ik ben trouwens  niet mee naar binnen gegaan (dan was ik zeker flauw gevallen)(mijn man en schoonmoeder wel). Toen we naar de auto terug liepen was ie helemaal uitgeput van alle emoties en viel in mijn armen in slaap. De rest van de dag was ie wat hangerig, maar het ging op zich wel. Paracetamolletjes gegeven.

Het genas goed, al zag het er in het begin wel raar uit (en wist ik ook niet   hoe het eruit moest zien), maar gelukkig wist mijn schoonmoeder dat wel, dus daar werd ik wel door gerustgesteld.

Ben blij dat we het zo vroeg gedaan hebben en het is een  mooi piemeltje geworden.
Het zoontje van een vriendin gaat volgende, die is nu 18 maanden, maar dat lijkt me veel moeilijker voorbreiden inderdaad. En bij 3 jaar is dat nog moeilijker denk ik. Jou zoontje zal zich er echt bewust van zijn. Maar tips  heb ik dus niet voor je, helaas.

Succes ermee!!

Groetjes,
Mienetje


 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik wilde eigenlijk gelijk na de geboorte mijn zoontjes laten besnijden maar hier in de gemeente deden ze dat pas na 1 jaar. Toen raakte ik alweer zwanger van de tweede en hebben we ervoor gekozen om het tegelijk te doen.
Ik ben er ook wel een beetje bang voor hoor hoe vooral die oudste gaat reageren. Ik hoop dat alles goed zal verlopen.

Groetjes Mama van Rayen en Milan
 
Terug
Bovenaan