best veel leeftijdsverschil door moeilijk zwanger worden

Hoi

Ons zoontje Ramon wordt 2 januari 2008, 4 jaar.
Wij weten sinds vorige week maandag dat we na ruim 2 jaar ons 2e kindje verwachten..
Ik ben wel benieuwd naar de verhalen van andere aanstaande moeders, die ook lang hebben moeten wachten op een zwangerschap. en van moeders die ook een kindje hebben en ook best veel leeftijdverschil hebben tussen je kindje en je baby in je buik.
Ik gun het een ander niet om zo lang te moeten wachten hoor, en de onderzoeken in het ziekenhuis, maar ik erger me best wel heel erg aan aanstaande moeders die zeggen dat ze heel veel moeite hebben moeten doen, terwijl ze binnen een paar maanden zwanger zijn..

groetjes van een hele blije zwangere mama

Hi Miranda,

SUPER super gefeliciteerd dat jullie zwanger zijn!! Ik kan me voorstellen dat je na 2 jaar proberen helemaal in de wolken moet zijn of het juist nog niet geloofd!

Enneh....mijn zusje en ik schelen 4 jaar en ik heb dat als kind en ook nu nooit een probleem gevonden.
Van de meeste ouders hoor je tegenwoordig inderdaad wel dat ze liefst de kinderen zo snel mogelijk op elkaar willen hebben, maar er zijn er nog net zo veel die ervoor kiezen (of door omstandigheden zoals bij jullie) dat er een groter leeftijdsverschil tussen zit.

Niet druk maken en lekker met elke vezel in je lijf genieten van deze zwangerschap!
En  succes met de voorbereidingen van de verjaardag van je zoontje!

liefs, Karlijn

Hoi Miranda,

Allereerst van harte gefeliciteerd!
Was aan het kijken of ik een vriendinnetje kon vinden die in augustus 2008 haar tweede kindje verwacht...
Zij heeft net als jou een groot leeftijdsverschil zitten tussen haar 2 kinderen.
En dit was niet zo gepland/ gewild.
Haar zoontje is in november 4 geworden en ze zijn al redelijk lang aan het proberen.
Ik geloof ook ongeveer 2 jaar.

Ik was bij mijn eerste kindje gelijk in verwachting.
Gestopt met de pil en na de stopweek zwanger.
Aangezien ik veel last had van bekkeninstabiliteit zag ik er heel erg tegen op om nog een keer zwanger te worden.
Wij hebben dus bewust 3,5 jaar gewacht voordat ik weer  stopte met de pil.
Ook deze keer was het zo weer raak, 1 keer normaal ongesteld (naast stopweek) en de test was weer positief.
Ik ben nu precies 20 weken zwanger en ons zoontje word eind februari 4 jaar.
Hij gaat dus al 2 maanden naar de basisschool als nummer 2 geboren word...

Het grote voordeel wat ik vind van het leeftijdsverschil:
nummer 1 maakt alles bewust mee.
nummer 1 is al redelijk zelfstandig.
en je hebt voor nummer 2 dus weer lekker veel tijd

groetjes en een fijne zwangerschap

Hoi Miranda,

Ik kan me nog precies indenken, hoe jij je gevoeld hebt. Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was van ons zoontje, die nu 16 maanden is. Dan is het zeker niet leuk om mensen te horen zeggen dat ze er veel moeite voor hebben moeten doen, terwijl ze binnen een paar maanden zwanger waren.

Ik heb gelukkig nooit een miskraam gehad, maar je wordt wel enorm onzeker, of je wel zwanger kunt raken. Omdat we hoopten op een leeftijdsverschil van tussen de 2 en 3 jaar, hebben we de pil gedag gezegd toen de strip op was na de verjaardag van ons zoontje. En nu is het na 3 maanden al raak. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar het is toch echt zo.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan