best veel puistjes

Hoi,
Ja, waarschijnlijk is dat normaal (als je het niet vertrouwd natuurlijk altijd even laten checken).
Ik denk dat jou dochter last heeft van jou hormonen. Die zijn haar met de geboorte meegegeven en dat teveel aan vrouwelijke hormonen moet er nu even uit. Mijn eerste dochter heeft het ook gehad. Met 6 weken leek ze in de puberteit te zijn, helemaal onder de pukkeltjes. Ik zat er meer mee dan zij, zij had nergens last van!.
Gaat vanzelf over. Niks aan doen, niks erop smeren. Over een paar weken krijgt ze hoogst waarschijnlijk weer een prachtig huidje.
Groetjes Ivy
 
hoi Marnie,

Mijn zoontje van 4 weken krijgt nu ook last van rode pukkeltjes in zijn gezicht.
Ziet er niet erg fraai uit, maar niets aan te doen.
Het zal vanzelf wel weer weggaan.

Gr Sandra
 
Ik heb begrepen dat het komt, doordat het huidje van je kindje nog overal aan moet wennen. Je kindje heeft maandenlang alleen maar vruchtwater tegen zijn huid gehad. Nu komt zijn huid ineens in aanraking met (buiten)lucht, dekentjes, knuffels, maar ook stof en parfum. Als je huisdieren hebt, moet het kindje daar ook aan wennen.
Daarbij is babyvoeding ook vaak behoorlijk vettig, dit helpt ook mee aan het ontstaan van pukkeltjes.

Als je echt denkt dat het abnormaal is kun je het aan de huisarts of op het consultatiebureau vragen, want het zou natuurlijk altijd kunnen dat het te maken heeft met een allergische reactie.

 
Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft er ook last van gehad. CB zegt dat het gewoon hormonen zijn. En inderdaad het trok vrij snel weer weg.
Als het echt rood wordt of beetje ontsteken kan je het schoonmaken met een watje en beetje alcohol.

Groetjes,

Jacqueline
 
Hoi meiden,

bedankt voor de reacties, moet donderdag naar het cb dus check het daar nog even. heb zelf ineens ook een puistje (al jaren niet meer gehad haha) dus hormonen lijkt me best logisch.

groetjes, Marnie
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna tien maanden en zijn wangetjes zitten nogaltijd erg onder de puistjes het is een vervelend gezicht maar gelukkig heeft hij er geen last van.
Heb een vette creme meegehad van de huisarts maar het werkt voor geen meter en ook het cb maakt zich er niet druk om maar ik helaas wel blijf het iedere keer weer vragen of dit wel goed zit anders weet ik het ook niet meer en nu maar snel hopen dat ze binnenkort een oplossing hebben

groeten claudia
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna tien maanden en zijn wangetjes zitten nogaltijd erg onder de puistjes het is een vervelend gezicht maar gelukkig heeft hij er geen last van.
Heb een vette creme meegehad van de huisarts maar het werkt voor geen meter en ook het cb maakt zich er niet druk om maar ik helaas wel blijf het iedere keer weer vragen of dit wel goed zit anders weet ik het ook niet meer en nu maar snel hopen dat ze binnenkort een oplossing hebben

groeten claudia
 
Terug
Bovenaan