best wel eng om bijvoeding te geven

hoi allemaal,
ik geef joany nu al wat fruit en groente maar ik vindt het best wel eng om te geven ik ben bang dat ze zich verslikt.
op het cb zeiden ze dat je beter iets grovere voeding kan geven maar dit durf ik niet.
hoe gaat dit bij jullie??

groetjes,
marike

niet bang zijn hoor!! ze vinden het (meestal) heerlijk!!
en senna vindt wat grovere stukken inderdaad heel lekker. hij zit echt als een volwassen kerel te kauwen...

liefs marijke

Tja, Laura heeft zich nu twee keer echt goed verslikt, met een knalrood gezicht, maar dat hoort ook wel een beetje bij het leren eten. De eerste keer schrok ik me ook een ongeluk. (Helaas was dat ook nog eens in het bijzijn van twee moeders van dit forum .) De keer daarna bleef ik al een stuk rustiger. Sindsdien is het niet meer voorgekomen.

De potjes voor 4 maanden zijn dunner, dus dat is meer slobberen, maar de potjes voor 6 maanden lijken al meer op gewoon eten, dus is al een stuk vaster. Vandaag heb ik voor het eerst brood gegeven. Ze at een kwart boterham door sabbelen en met een hoop kwijl, maar het ging erin! Ook zonder verslikken!

Succes ermee.

Groetjes Ilona

hoi,
nou moet ik ook wel zeggen mijn zoontje is bijna 6 en die geef ik ook nog steeds ienie mini stukjes  maar die verslikt zich echt regelmatig laatst nog in een hap rijst! vandaar ook dat ik het eng vindt.
maar ja ze moet toch leren eten kan ze niet eeuwig bv blijven geven

ga morgen dus toch maar een potje voor 6 maanden geven.

groetjes,
marike

Ik heb gelezen dat je eventueel ook een liga door het fruit zou kunnen verkruimelen. Die heb je ook voor kindjes vanaf vier maanden en maakt het fruit ook wat dikker. maar ik spreek niet uit ervaring hoor.....wij zijn nog niet begonnen met bijvoeding

Groetjes Monique

jens kreeg tot vandaag 4 mnd potjes
en vandaag 6 mnd, nou dat was een potje eerst van bledina, plakzooi
hij slikte erin, nooit kopen!
toen snel maar de olvarit gepakt, ging iets beter
maar net in bed heel de tijd overstrekken krijssen en gillen
ik ga voorlopig 4 mnd potjes geven
en lekker als belangrijkste de fles!!!

niet bang zijn! Daar schiet je echt niets mee op. Eten moeten ze toch en hun overlevingsreflexen bij verslikken zijn echt sterk, heb daar vertrouwen in. Probeer het geven van bijvoeding vooral als iets leuks te zien. Dat is leuker voor jou, en ik denk dat je kindje ook wel voelt dat jij dan wat relaxter bent.

En je kindje moet gewoon leren eten om goed te kunnen kauwen en zich niet te verslikken. Niet te voorzichtig zijn, daar leren ze uiteindelijk niet veel van.

Ik ben ook als de dood dag ze zich verslikt. Op dit moment spuugt ze nogal veel en geef ik haar nu af en toe een fruithapje, maar geen groenten. Dat heb ik wel al geprobeerd. Ze is al 6 maanden.... Als ik sommige hier lees wat de kindjes al eten... Ik schaam me dan wel hoor.
Morgen naar cb gaan we navraag doen. Vandaag heb ik wel een soort koekjes gekocht waar ze op kon sabbelen en ja hoor ze verslikte zich. Ik heb mijn vinger in haar keel gedaan en toen kwam het eruit.... vreselijk vind ik het. Zo zielig. Dit is niet de eerste keer.

Terug
Bovenaan