Ik heb ook nog een tip voor je. Ben al weken aan het prutsen. Aanvankelijk ging het prima met de Avent speen en ineens hield mijn dochter (3 1/2 maand nu) ermee op. Ze krijgt volledige bv, maar ga binnekort weer werken, dus dan moet de oppas haar wel de fles kunnen geven. Echt alles geprobeerd: ik met de fles, een vreemde met de fles, de oppas met een luchtje van mij in de buurt, Avent nr 2 speen, naar Etos gerend voor zo'n Tommie Tippee fles (hier ook genoemd, men zegt ermee de borst na te bootsen, nou ze trapte er mooi niet in...), wachten op enorme honger, speen in de melk dopen, kunstvoeding aanbieden - en toen was ik ten einde raad. Ze heeft het overdag al 7 1/2 uur zonder een druppel drinken volgehouden. Op het CB kreeg ik een paar dagen geleden het advies dan maar iets eerder met rijstebloem te gaan beginnen. Zo weinig mogelijk, maar genoeg om de melk als papje met een lepel te kunnen geven. En wat ik volgens de verpleegkundige nog kon proberen: naar de Action gaan, want daar hebben ze momenteel flessen met juist geen brede speenrand plus een heel kort 'tuutje'. En : vandaag heeft ze met deze fles alles in 1x opgedronken! De oppas vertelde dat ze hiermee haar tong als een soort gootje er onder kon leggen en dat werkte dus. We juichen voorzichtig, morgen gaat ze het weer proberen. Maar voor de zekerheid heb ik vast 7 reserveflessen aangeschaft, want deze vekopen ze verder nergens en op=op hoorde ik. Voor de prijs kan je fors inslaan: een kleintje kost E 0,95 en een grote E 1,12. 't Zijn trouwens schattige prinsen- en prinsessenflessen. Misschien iets voor jou/jullie? Succes en groeten.