bestaan er spenen met een 'kort tuutje'??

Puck krijgt op dit moment bv.  Vandaag heb ik mijn moeder het flesje laten geven, alleen kokhalst ze van de avent-speen. hij lijkt veel te lang.
Als ik 'm naast mijn tepel hou is 'ie zowat 3x zo lang, de speen dan he ;)

Weten jullie of er een speen bestaat met een 'kort tuutje'??

Debby (mv Puck 8-6-07)

Er zijn wel speciale flesjes in de handel die op een borst lijken en daarmee zijn de spenen dus inderdaad veel korter!  Ze zijn redelijk nieuw. Volgens mij verkopen ze die  sinds kort  ook bij Etos. Die is ook speciaal voor baby's die bv krijgen.

Ik weet even niet meer hoe ze heten, maar als je dus naar Prenatal of Etos gaat, dan moet je ze zeker kunnen vinden! De bovenkant van de 'fles' ziet er dus eigenlijk uit als een borst. Moet wel opvallen tussen de gewone flessen!

Succes!
Marisa

Hoi Debby

Onze zoon kokhalsde ook van de avent speen omdat die te groot is. Er zijn inderdaad speciale spenen in de handel die de tepel "na-apen". Wij hebben een difrax speen maar dan moet je wel goed kijken welke je neemt want wij hadden eerst ook de verkeerde. Wij hebben nu een speen voor een kindje tot 2 maand omdat die erg klein is. Misschien het proberen waard.
Succes
Karin Mama van Nathan

ons zoontje vond de avent ook niet fijn. hij had de fles met 3 minuten op en veel last van krampjes en spugen. heb op advies van de wijkverpleegkundige een fles van  BIBI aangeschaft. deze speen lijkt erg op de tepel. bij hem gaat het fantastisch, hij doet er langer over en heeft nergens last van.

Ik heb ook nog een tip voor je. Ben al weken aan het prutsen. Aanvankelijk ging het prima met de Avent speen en ineens hield mijn dochter (3 1/2 maand nu)  ermee op. Ze krijgt volledige bv, maar ga binnekort weer werken, dus dan moet de oppas haar wel de fles kunnen geven. Echt alles geprobeerd: ik met de fles, een vreemde met de fles, de oppas met  een luchtje van mij in de buurt, Avent nr 2 speen, naar Etos gerend voor  zo'n Tommie Tippee fles  (hier ook genoemd, men zegt ermee de borst na te bootsen, nou ze trapte er mooi niet in...), wachten op enorme honger, speen in de melk dopen, kunstvoeding aanbieden -  en toen was ik ten einde raad. Ze heeft het overdag al 7 1/2 uur zonder een druppel drinken volgehouden. Op het CB kreeg ik  een paar dagen geleden  het advies dan maar  iets eerder met rijstebloem te gaan beginnen. Zo weinig mogelijk, maar genoeg om de melk  als papje met een lepel te kunnen geven. En wat ik volgens de verpleegkundige nog kon proberen: naar de Action gaan, want daar hebben ze momenteel flessen met juist geen brede speenrand  plus een heel kort 'tuutje'. En : vandaag heeft ze met deze fles alles in 1x opgedronken! De oppas vertelde dat ze hiermee haar tong als een soort gootje er  onder kon leggen en dat werkte dus. We juichen voorzichtig, morgen gaat ze het weer proberen. Maar voor de zekerheid heb ik vast 7 reserveflessen aangeschaft, want deze vekopen ze verder nergens en op=op hoorde ik. Voor de prijs kan je fors inslaan: een kleintje kost E 0,95 en een grote E 1,12. 't Zijn trouwens schattige prinsen- en prinsessenflessen. Misschien iets voor jou/jullie? Succes en groeten.

Hoi Liseau4,

Nou hier is het nog niet veel beter .
Afgelopen zaterdag  een tommy tippee fles gehaald, maar madam weigert om eruit te drinken ze kokhalst er nog steeds van  en janken dat ze doet!!!
Laten janken helpt niet, oma de fles laten geven niet, speen in melk dopen ook niet.
Pfff, wat nu?
Hoorde dat ze bij de apotheek nog weer andere speentjes hebben dus dat ga ik nu maar informeren. Heb ook al een mailtje naar mijn kraamverzorgster gestuurd (mocht altijd als ik vragen had, zo lief!) misschien weet zij een oplossing...

Wordt vervolgd...

Hallo Debby, wat naar dat het nog steeds niet lukt... moet ik een Action flesje naar je opsturen??? Hier ging het ook de 2e dag met die fles en speen  perfect, ze heeft  bijna 200cc moedermelk gedronken. Wat misschien ook wel scheelt: deze speen is van heel dun siliconen spul gemaakt, waarschijnlijk voelt ze daardoor de warmte van de melk ook wat beter in haar mond - maar dat verzin ik zelf hoor, geen idee of het zo werkt voor een baby. Ik zag bij het Kruidvat trouwens ook nog een "kersenspeen" die lijkt ook wat korter dan de meeste spenen.
Maar ben wel benieuwd naar je vervolg - hou ons op de hoogte en voor nu  succes enne: houd moed! Groeten.

hoi liseau4,

alle soorten  flesjes zijn welkom!
de action waar jij het over hebt, is dat een winkel of een merk fles??
ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord.
wil je me een flesje toesturen? uiteraard tegen vergoeding...

laat me anders even je emailadres weten dan stuur ik mijn gegevens naar je toe.
dit is alvast mijn emailadres: d.van.der.linde@hetnet.nl

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Terug
Bovenaan