Bestaat er Bambix pap die geschikt is voor koemelkallergie kindjes?

Hallo!

Mette mag van het cb aan de pap en wij kijken daar ook naar uit want ze lust haar flessen niet echt meer maarre de bambix die we hebben staan bevat melk. Koemelk dus en daar is ze allergisch voor. Weten jullie of er ook een variant is waar geen melk in zit?

x ing

Hoi,

Hoor wel niet op dit forum thuis, maar zag je vraag en daarom reageer ik ff.
Ik heb ook 4 kinderen met koemelkeiwitallergie gehad, waarvan de eerste 3 het iinmiddels vergroeid zijn. Er is gewoon bambix te verkrijgen zonder melktoevoegingen. Lastig is het soms he? Kunt niet zomaar ff brood geven, elke soort margarine gebruiken etc. Ik had een boekje van de dietiste gekregen waarin alle produkten stonden, die mijn dochters mochten gebruiken. Misschien heb je het al en anders kun je het altijd aanvragen via de voedingsbond of hoe je die instantie dan ook noemt!

Succes!

Groetjes Mam van 6 (jongste is nu 3 maanden en heeft nog wel koemelkeiwitallergie)

Hoi hoi

Ik heb als kind een koemelk allergie gehad dus er bestaat dat ons zoontje het ook in lichte mate heeft.
Nu schijnt dat je er sojamelk ofzo er door heen kan doen?!

succes

hoi inge,

ik heb toevallig net vandaag bij de boodschappen ook een pak bambix laten bezorgen en volgens mij zit daar geen melk in.
Ik heb de bambix groeipap  van fijne granen met fijne vezels en er staat bij de ingredienten niets van koemelk en ook bij de allergen staat het niet vermeld. Ik ga dit dus ook maar eens bij Levi proberen. Hij eet nu ook af en toe een boterham zonder te stikken en dat vind ik wel makkelijker dan pap maar ga de pap dit weekend maar eens proberen.

groetjes chimene

Er staan inmiddels veel tips maar vermeld het toch maar even:

Voor mijn dochtertje (die destijds aan de Nutramigen zat) maakte ik pap van haar eigen melk met rijstebloem vanille er doorheen. Of ik deed het door de fles.

Met soja zou ik oppassen, mijn dochter kreeg voor de Nutramigen, Nutrilon Soja en daar is ze toen heel ziek van geweest. Ze kreeg er een allergische reactie op en kan nu nog steeds niet tegen producten waar veel soya in zit.

Groetjes,
Eveline

Terug
Bovenaan