bestaat er een pil die de borstvoeding kan stoppen???????????/

Ik geef nu 8 weken borstvoeding en vanaf week 5 ben ik begonnen met afbouwen omdat ik dan 5 voedingen kon laten vallen voordat ik weer moest gaan werken.ik deed dus netjes elke week 1 flesje laten vallen en dit ging best.bij het consultatie buro zei ze dat ik ook 1 borstvoeding per 3 dagen kon laten vallen dus daar begon ik van de week mee tot een donderdag ging het goed.totdat ik met afwassen amper kracht kon zetten in me rechter arm en er een pijnlijke bal in me borst[oksel]zat.en vrijdagochtend was het nog veel pijnlijker dus gelijk naar de dokter en wat denk je borstontsteking.ik kreeg antibiotica mee en zalf want ik heb ook spruw op mijn tepel.[erg fijn ook]
toen ik thuis was liep de koorts al aardig op en zat ik al gouw boven de 39 graden dit heb ik tot vandaag gehad.iK BEN NOG NOOIT ZO ZIEK GEWEEST EN NOG.
Ik moet Isabella zoveel mogelijk aanleggen,Tranen met tuiten echt waar wat een hel zeg echt niet normaal.ze moet me borst helemaal leeg drinken.maar nu komt het hij gaat niet leeg er blijft een hele harde bonk[schijf] zitten in me borst.me hele borst is vuur rood en keihard.dat kan toch nooit goed wezen.verder wil ik weten of er een pil bestaat om als dit over is dat mijn borstvoeding helemaal afgebroken word ofz maar dat ik niet weer door deze hel heen moet en al die moeite die ik er al voor niks heb gedaan.van de week ging ik kolven en toen had ik water melk dus het is toch al niet meer goed isabella komt al na een half uur als ze borstvoeding heb gehad en  de laatste tijd spuug ze het uit echt zoeen water golf.ik hoop dat jullie hier meer over weten groetjes wendy en isabella

Hoi,

Ik kom eigenlijk van 't zomer 2006 forum, ik spiek af en toe bij de andere forums...  maar er bestaat wel een pilletje voor.
Ik had bij mijn dochtertje zoveel last van stuwing en net geen borstontsteking en ohhh wat had ik een pijn,( en jij hebt nog meer pijn oeeeeeee)
Dus dit wilde ik bij mijn zoontje van nu een half jaar niet meemaken. Ik ben nu niet eens meer aan borstvoeding begonnen ( slecht he .....)
Ik had dus aan mijn verloskundige gevraagd of ik er iets voor kon krijgen, nee dat schrijven wij niet voor.....
Dus mijn huisarts gevraagd om iets voor te schrijven, dit was een dag na de bevalling omdat ik plotseling ingeleid werd.
Die schreef het wel voor en ik kreeg 2 ieniemienie pilletjes die ik een halve per 12 uur mocht pakken ( omdat de borstvoeding al op gang was ), en voor de vele bijwerkingen, ik werd helemaal misselijk van de bijwerkingen die er beschreven stonden. Maar ik heb me keurig aan de voorschriften gehouden en nergens last van gehad. Volgens mij heet het iets van dostinex of zo. Maar dat weet ik niet zeker, vraag het maar na bij je huisarts.

Sorry voor het lange verhaal.

Groetjes Marina.

Omdat de BV bij mijn 1e zoontje ook in zo'n drama eindigde, heb ik er voor gekozen om nu bij Marijn direct na de geboorte de fles te gaan geven. Van de verloskundige kreeg ik inderdaad dostinex. Direct na de bevalling moest ik 2 pilletjes slikken en deze zorgen ervoor dat de melkproductie niet op gang komt. En als het dan niet gestimuleerd word door een zuigende baby, heb je er geen last van. Ik heb overigens geen enkele bijwerking gehad...ideaal was het.
Maar als je eenmaal BV bent gaan geven en de productie dus allang geleden op gang is gebracht, heeft dit middel volgens mij geen zin meer. Je zult echt heel langzaam moeten afbouwen.
Zoals ik zal zei was het bij mijn 1e ook zo'n drama. Ik heb totaal 2x borstontsteking gehad. Het is heel dubbel; want voor die ontsteking moet je je kindje juist veel aanleggen en moet de borst goed leeg. Maar door al dit gestimuleer, zal de melkproductie niet afnemen. Ik ben op een gegeven moment alleen nog maar aan het kolfen geweest en ik gaf de melk dan in een flesje. Ik ben 4 weken bezig geweest om van 6x kolfen per dag naar 0x te gaan. Wat was ik blij dat ik er vanaf was toen!!!
Ik zou goed advies vragen bij bijv. de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Want dit is niks voor je natuurlijk!
Veel succes....hopelijk gaat het snel beter met je!
Patricia

Hoi,

Ai wat naar zeg een borstontsteking. Je hebt toch te snel afgebouwd, je moet pas een voeding minderen als je geen stuwing meer hebt, anders heb je kans op een bo, maar ja, daar is het al te laat voor. Er bestaat een pilletje, maar neem die nu niet al je met een bo zit!!!!
Masseer je borsten   onder een warme douche en laat zo de melk weglopen. Je moet zorgen dat ze weer soepel worden!! Anders blijft de verstopping is je melkklier zitten. Je kunt ook je kindje op bed leggen en er zo zelf boven hangen te voeden, zo werk je met de stroom mee en is er kans dat de ontstelking eruit komt. Je kunt ook veel kolven natuurlijk!! En ondertussen mee masseren op de pijnlijke plek.
Wat zal jij je beroerd voelen zeg!! Denk nu even nie aan afbouwen maar zorg eerst dat je van die ontsteking afkomt....
Wat je ook kan doen is je probleem voorleggen op www.borstvoedingsforum.nl daar zitten ook deskundige mensen en ervaren moeders  die je kunnen helpen!!
Sterkte en succes!

groetjes Gonda

Hoi Wendy,

Wat onwijze balen zeg. Wil je stoppen, gaat het ook nog op zo'n manier...
Ik heb bij mijn tweeling na 7 weken ook een borstontsteking gehad. Omdat ik er zelf ook helemaal doorheen zat adviseerde mijn huisarts te stoppen. (een top huisarts!). Antibiotica en Dostinex gekregen. Dit ging goed. Geen bijwerkingen gehad.
Een vriendin van mij heeft zelfs twee doseringen Dostinex gehad en heeft ook geen bijwerkingen gehad. Ik zou dus zeggen: vragen bij je huisarts.
Ik ben heel erg waakzaam op borstontstekingen, want diezelfde vriendin heeft bij haar eerste zwangerschap door een verwaarloosde borstontsteking een abces gekregen en dat is hartstikke gevaarlijk.
Ik wil je niet bang maken, want dat is het laatste waar je op zit te wachten, maar hou het goed in de gaten.

Je kunt  de plek  koelen met een icepack, af en toe wegmasseren en proberen zoveel mogelijk rust te houden.

Heel veel sterkte.
Marianne

Allemaal heel erg bedankt voor jullie snelle  reakties,ik heb hier heel veel aan! Ik ben er vandaag al weer wat beter aan.Mijn borst is iets zachter aan het worden gelukkig[er zit nog wel een schijf in],maar de pijn blijft.ik gaat zeker met jullie adviezen aan de slag,maar ga dit wel even overleggen met de huisarts.Weet je wat nog het ergste is mijn melk was al niet meer goed het was heel erg waterig sinds vorige week en als ik het had gegeven aan Isabella ging ze na een half uur al vreselijk huilen,omdat ze hele erge honger had.Ik weet niet of dit dan wil beteken dat het al bijna klaar was?nou meiden bedankt groetjes wendy en isabella

beste yvonne

ja dat probleem van jou met je bortsvoeding is erg vervelen ik heb het zlef ook gehad ik zat namelijk van wege mn rechterborst aan over produktie elkee keer als mijn dochter gegeten had kolfde ik 100 cc af nee echt geen doe ik raad je aan om naar de huiarst te gaan en naar het medicijn dostinex te vragen ik waarschuw je vast er zitten wel rare bijwerikingen aan maar ja je bent er wel met 3 dagen vanaf,

groetjes,

geertje

Terug
Bovenaan