Beste bewaarbakjes

Hallo!

Ik heb een vraag, welke bakjes kan je het beste gebruiken om groente hapjes in te bewaren? Ik hergebruik nu de potjes van olravit, maar heb niet echt het idee dat dat goed werkt. Op google kan ik ook niet veel helderder uitkomen. Iemand tips?
 
Ijsblokbakjes met dekseltje voor de eerste prutjes en erna had ik van die philips avent, niet geweldig, maar het werkte wel..
 
Ik maakte eerst een lading hapjes en bewaarde ze in de borstvoedingzakjes in de diepvries. Ik ben plotseling moeten stoppen met borstvoeding en had net nieuwe zakjes besteld. Daarnaast gebruikte ik de bakjes van difrax die op de kolf passen. Deze hebben een hele fijne schroefdop, die goed afsluit maar ook makkelijk te openen zijn. Deze bakjes gebruik ik nu voor het vlees dat ik voor haar afbak en in de vriezer bewaar. Of voor restjes in de koelkast die de dag erna opgemaakt worden.
 
In het begin grote silicone ijsblokhouders, flexibel en dus zijn de hapjes er makkelijk uit te drukken, gewoon met wat aluminiumfolie eroverheen. Ik had deze: 
https://www.bol.com/nl/p/dotz-ijsblokjesvorm-siliconen-kubus-groen-6-ijsblokjes/9200000051527073/?s2a=
Toen deze te klein werden de vershoudbakjes van de Hema van 0.25L, deze gebruik ik nog steeds als ik wat voor hem in wil vriezen
https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/vershoudbakjes/opbergdozen-0.25l---5-stuks-80810123.html
 
Ik vond de Avent bewaarbakjes heel fijn!

Nu mn dochters groter worden en meer eten (ze zijn 3 en 1.5 jaar) heb ik pas bakjes gescoord bij AH van Sistema. Echt super bakjes en een slag groter dan de Avent bakjes.
 
Nooit moeilijk over gedaan of nagedacht. Ooit voor €1 een stapeltje kleine bakjes gekocht bij de action. Volstaan prima ;)
ijsblokjes waren hier na 1 week al niet meer voldoende haha. Dus daar niet al te veel goede ervaringen mee
 
Ik zou echt de cursus van myfirstfood aanraden. Is een ebook nu voor 9.99 met de code myfirstfood50 en je hebt binnen 2 uur voor 1.5 maand voorraad verse hapjes in de vriezer.
 
Ik vind de bakjes van Nuby fijn. Met deksel, kunnen in de vriezer en stapelbaar. Zes euro voor vier stuks. Ze zijn (in ieder geval online) bij de AH te koop en bij Trekpleister heb ik ook een setje gekocht. 
Bij de Ap heten ze 'Nuby snackkommetjes 240 ml 3m+'.
 
Terug
Bovenaan