Beste draagdoek?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben opzoek naar een goede draagdoek die ook geschikt is voor de hele warme maanden. </p><p>Het gaat vooral om het in huis gebruik, voor buiten kopen we een draagzak. </p><p>Wat zijn goede merken? Ons mannetje wordt in juli geboren dus het moet een luchtige stof zijn. </p><p>Groetjes</p>

Met een draagdoek heb je al snel veel lagen stof over elkaar heen. Ik heb zelf de ergobaby wrap gebruikt in oktober en november binnenshuis (20 graden). Ons zoontje droeg dan gewone kleertjes. Hij was lekker warm, niet te warm. De ergobaby wrap is niet meer te koop in de winkels geloof ik, maar op marktplaats staan ze nog wel eens. 
Je kunt ook naar een babywinkel gaan en je kindje meenemen. Dan kun je verschillende doeken en zakken proberen samen met je kindje. 

Dankjewel Mamavaneenbeebie! Dat is inderdaad handig om met de kleine naar een winkel te gaan. 
Hoi Pamela, ja Tula lijkt mij inderdaad ook fijn, die gaan wij als draagzak halen. 

Onze ervaring is dat je echt moet proberen om er achter te komen wat handig is. Wij hebben als draagzak de stokke mycarrier. Vonden wij het makkelijkst qua omdoen met een kindje er in. Maar wat voor de een superhandig is, is voor de ander juist niet handig. Zo is mijn schoonzusje heel enthousiast over de ergobaby wrap, en wij ook. Over de tula is ze ook erg enthousiast, maar wij dan juist weer niet. Is echt een kwestie van proberen, is onze ervaring.

Ik lees even mee. Ben zelf ook op zoek naar een niet te dikke doek.
Mijn schoonzus heeft een bam+boe maar dat is een rekbare doek waar het kind 3 lagen over elkaar krijgt. Dat lijkt me erg warm. Ik heb gelezen dat geweven doeken beter zijn. Ik zelf twijfel erg over de little frog en de storchenwiege. Die zijn nog goed betaalbaar. Iemand die daar toevallig ervaring mee heeft?

Hier heel goede ervaringen met de Babylonia tricot slen organic! In de eerste maanden heb ik hem zo'n beetje elke dag gebruikt voor mijn zoontje. Nu hij zwaarder wordt ben ik voor de wandelingen buiten overgestapt op de Tula, maar binnen gebruik ik de doek nog wel. Het knopen van de doek heb je zo door. 

Terug
Bovenaan