Beste moment om te vrijen bij piekvruchtbaarheid

<p>Hoi allemaal,</p><p>Waarschijnlijk heb ik zaterdag mijn piek vruchtbaarheid.</p><p>Wanneer zouden jullie dan vrijen? vrijdagavond? En wat is het beste moment op zaterdag en zondag te vrijen?<br />zijn er ook mensen die het twee keer per dag doen? Lees daar een beetje tegenstrijdige dingen over... is het nou wel of niet goed voor de kwaliteit van het sperma?</p><p>ronde 5.. tweede kindje </p><p>Dankjewel! ??</p><p> </p>

Ik heb er niet voor geleerd, maar ik meen te weten dat je het beste om de dag seks kan hebben naar je piek toe. Sperma heeft wat ‘oplaadtijd’ nodig tussendoor om de beste kwaliteit te hebben. Daarnaast overleeft het een paar dagen zover ik weet, dus heb je met om de dag seks de beste kansen.

De keer dat ik zwanger ben geraakt had ik op vrijdag en zaterdag een positieve ovulatietest. We hebben die week seks gehad op de zondag (dus voor jou is dat vandaag), dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag. Dus de week ervoor zo’n beetje om de dag en tijdens de positieve ovulatietest dagen sowieso een keer. Daarna ben ik zwanger geraakt. :) Daarvoor zijn we iets van 6/7 maanden bezig geweest en die keren deden we het of alleen rond die positieve test, of een beetje willekeurig op gevoel of om de dag in een week. Het moet maar net raak zijn natuurlijk, maar een volgende keer zou ik toch weer dit ‘patroon’ aanhouden van een soort aanloop plus wat extra rondom de vruchtbaarheid. Maar ik doe uiteraard ook maar wat. ?

In ieder geval veel succes (en plezier!). Hopelijk is het dit keer raak! ✨

Blijft lastig he, bij ons eerste kindje deden we het alleen op de dag van de smiley (cb 2dagen indicatie) en toen is het dus heel snel gelukt. Nu hebben we net ronde 6 gehad voor onze 2e en niet gelukt. Deze keer hebben we het nog geen 1 keer op de dag van de smiley gedaan, elke keer om de dag en dan 'mistten' we net de dag van de smiley maar ik dacht ach sperma blijft minstens 72u zitten volgens mij dus zit vast goed, maar tot op heden dus niet. Volgende ronde gaan we het wel een paar dagen voor de smiley doen en dan wachten we echt tot ik een smiley heb en gaan het dan doen. Sws vaker dan om de dag is helemaal niet goed voor de kwaliteit van het zaad. En 2x op een dag al helemaal niet haha?.
Succes ?

Je bent 5 dagen voor tot 2 dagen na ovulatie vruchtbaar. Ik zou sowieso vrijdag, zaterdag en zondag seks hebben. Als ze zaadkwaliteit van je partner gewoon goed is, dan kun je prima dagelijks seks hebben

Dankjewel voor het meedenken! 
Zo lastig hè dat je gewoon niet weet wat werkt.. we gaan het gewoon maar weer proberen ??
Succes voor degene die het ook proberen! 

Dinsdag voor het eerst een knipperende smiley. Woensdag weer een knipperende smiley en s'avonds gesekst.
Vanmorgen piekvruchtbaarheid.. we gaan zo weer seksen.

Vorige ronde had ik wel 6x verhoogde vruchtbaarheid voor ik mn piek had.. en nu dus al heel vroeg.
heel verwarrend dit.. hoop maar dat we kans maken deze ronde 

Terug
Bovenaan