Beste tuitbeker baby?!

Dag mama’s,<br /><br />Wat is volgens jullie de beste én fijnste tuitbeker voor een baby?<br />Mijn dochter is nu 7 maanden en ik oefen al regelmatig wat slokjes water met een open beker om het principe al een beetje te oefenen (heb voor als ze het beter begrijpt de Munchkin beker) maar ik wil graag voor erbij nu een goede tuitbeker.<br />Wat is een fijne en waarom? <br />Hoor het heel graag! ?<br /><br />

https://www.kruidvat.nl/nuby-0m-trainingsfles/p/4433388?gclid=EAIaIQobChMIyMq-7r_f9gIV20eRBR2N_g59EAQYAiABEgL8o_D_BwE

Deze!!! Zoooo'n fijne beker voor kindjes die nog klein zijn. Mijn beide dochters pakten deze beker direct en dronken al gauw zo'n 50cc per dag en dat werd snel steeds meer. De speen die erop zit lijkt op de speen van een fles. T is echt een top beker voor de eerste maanden. De munchkin 360 beker snapten ze hier met 12/14 maanden pas echt goed. Tot die tijd was deze zachte tuitbeker echt een heeeeele fijne

Rietjesbeker ben ik niet zo'n voorstander van, want dat is een compleet andere mond-beweging dan een tuitbeker of gewone drinkbeker. Daarnaast hoef je een rietjesbeker niet te kiepen dus leren ze nog steeds niet de schenkbeweging te maken, die juist zo belangrijk is.

Ik werk op een kinderdagverblijf en zie direct wie er thuis altijd uit een rietjes beker drinkt. Deze kinderen laten de tuitbeker op tafel staan en gaan zuigen aan de tuit, ze kunnen niet schenken! En dat is nu juist wat ze moeten leren..

De beker die Romy noemt heb ik ook. Snapt ze niks van ?
Ik heb nu de tuitbeker van dr. Brown.
Daar drinkt ze nu zo'n 100 cc per dag uit.

https://www.bol.com/nl/nl/p/dr-browns-trainings-drinkbeker-met-zachte-tuit-180-ml-roze/9200000061709969/?s2a=#productTitle

Deze snapt mijn dochter van net 7 maanden. Lekt niet en ze hoeft niet heel hard te zuigen om er iets uit te krijgen.

Aah top dank jullie wel!

Ja mijn voorkeur heeft ook wel echt een tuitbeker ipv een rietjesbeker ☺️.

@Romy, die heb ik inderdaad zien staan! Is het dan alleen niet handiger om dan wel de tuitspeen te gebruiken zodat ze het verschil beter begrijpen tussen de fles én de tuitbeker..? Of?

Die dr brown flessen heb ik ook naar gekeken, maar dat was ook puur omdat we nu dr brown flessen gebruiken. ? Ik vind hem er in ieder geval wel heel praktisch uit zien!!?

Ja die -mamavantweemeiden- zegt heb ik ook. Ik vind hem prettig. Maar vooral onze dochter. En lekt tot nu toe niet/weinig. Ik doe hem goed vol zodat ze nu eerst alleen oefent met haar handen en armen goed houden. Hoe leger hoe meer ze van houding moet veranderen. En het klepje blijft open staan (en is een leuk speelgoedje... Open dicht open dicht... )

De beker die Romy zegt heb ik ook. Daar zit ook een platte speen bij net als bij dr Brown. Alleen zit daar een ander soort gaatje in en daar krijgt onze dochter moeilijk het water uit ?
Maar ook die beker is wel praktisch en degelijk.

Terug
Bovenaan