Betalen laatste schooldag

<p>Hay, ik ben nieuw hier, heb zo'n rare vraag en ik weet niet anders waar ik hem kan stellen:</p><p>Is het normaal dat school je kind laat betalen om deel te nemen aan spelletjes op de laatste schooldag? </p><p>Dit irriteerd mij nu al jaren maar ik lijk 1 van de weinigen te zijn die het raar vindt dat mn kind een knipkaart moet kopen om op het plein te mogen spijkerpoeppen, broekhangen of blikgooien. Ook de hapjes die de ouders maken worden op het plein verkocht. De jaren kinderen krijgen van school 1 kaart voor n stuk of 4 activiteiten , maar het 'feest' duurt twee uur.Die 4 spelletjes hebben ze dus in n kwartier gedaan en daarna moet er ruim anderhalf uur de portemonnee bij anders kunnen ze niet deelnemen. Meedoen is niet verplicht, aanwezig zijn wel. School lijkt naast te willen verdienen ook wel van het besparen want zoonlief moet donderdag ook een emmer en schoonmaakdoekjes e.d. mee om het lokaal schoon te maken 's middags.Gebeurt dit op meer scholen of wijkt dit toch wel af....</p><p> </p><p> </p>

Hallo.

Ik herken dit ook wel....
Ik ben ook zo'n moeder die zich er steeds meer aan ergert.  
Hier hebben we ook zo'n spelletjes dag.
En daarnaast worden er ook regelmatig sponsorlopen gehouden. 

Hier doet school ook steeds meer buitenschoolse activiteiten waar ook los voor betaald moet worden. 
Heel leuk voor de kinderen hoor, maar ik vind het ook wel eens te gek worden.

Voor zo'n activiteit vind ik het raar. Dat ze wat vragen voor drinken oke, maar dat zal niet zoveel zijn. Het schoonmaken is normaal. Ik kreeg vroeger de laatste week spullen mee naar huis. Mochten we er thuis meespelen, schoonmaken en de laatste dag mee terug nemen. Werd netjes over de klas verdeeld. 

Wij betalen een ouderbijdrage van €50 per jaar, dat is voor het schoolreisje en inderdaad ook voor dit soort dingen?
Betaal je dan ook nog een ouderbijdrage? of niet?

Ik werk zelf op een basisschool. Hier hebben wij ook wel eens van dat soort dagen, maar dat wordt ruimvan te voren aangekondigd en er zit ook altijd een doel aan: bijv nieuw speelmateriaal of nieuwe toestellen schoolplein/gymzaal etc.

Maar dit is sowieso niet jaarlijk en niet standaard. Ook is dit niet verplicht bij te wonen (vaak na school of in het weekend).

Ik snap wel dat dit voor ouders frustrerend is. Niet iedereen heeft hier de portemonee voor (ik weet de ouders bij mij op school hebben dit niet).

Kaart het aan. Misschien hebben ze een uitleg voor je?

Maar dit is een vrijwillige ouderbijdrage. Genoeg ouders die dit niet betalen.

Eerlijk: ik betaal ook niet. Ik wil weten waar ik voor betaal
En zolang zij niet met een lijst komen waar dat geld heen gaat, betaal ik liever het schoolreisje etc los.

Terug
Bovenaan