<p>Hay, ik ben nieuw hier, heb zo'n rare vraag en ik weet niet anders waar ik hem kan stellen:</p><p>Is het normaal dat school je kind laat betalen om deel te nemen aan spelletjes op de laatste schooldag? </p><p>Dit irriteerd mij nu al jaren maar ik lijk 1 van de weinigen te zijn die het raar vindt dat mn kind een knipkaart moet kopen om op het plein te mogen spijkerpoeppen, broekhangen of blikgooien. Ook de hapjes die de ouders maken worden op het plein verkocht. De jaren kinderen krijgen van school 1 kaart voor n stuk of 4 activiteiten , maar het 'feest' duurt twee uur.Die 4 spelletjes hebben ze dus in n kwartier gedaan en daarna moet er ruim anderhalf uur de portemonnee bij anders kunnen ze niet deelnemen. Meedoen is niet verplicht, aanwezig zijn wel. School lijkt naast te willen verdienen ook wel van het besparen want zoonlief moet donderdag ook een emmer en schoonmaakdoekjes e.d. mee om het lokaal schoon te maken 's middags.Gebeurt dit op meer scholen of wijkt dit toch wel af....</p><p> </p><p> </p>