Betekenis naam

<p>Hallo,</p><p>Graag wil ik jullie mening over de volgende naam; Vajèn. Ik vond dit een mooie naam voor als ik een meisje zou krijgen (weet ik nog niet moet nog op de 20 weken echo wachten).. mijn vriend vond dit niet kunnen, en waarom? Omdat het in het Turks Vagina betekend. Zou dit jullie tegenhouden om je dochter zo te noemen?  In het Nederlands heeft de naam Vajèn geen betekenis. </p>

Aan de ene kant zou het mij wel tegen  houden.  Meer als je kindje wat ouder is met die jeugd van tegenwoordig kan ze echt gepest worden door de turkse kindjes denk ik zo.  Niet stom bedoeld tegen over de Turkse.  Maar als je je kindje bijvoorbeeld de engelse naam dom geeft word je kindje later waarschijnlijk  gepest doordat het hier wat anders betekend. 
Als je snapt wat ik bedoel
En als je iets niet wilt is dat je kindje word  gepest.
Dit is mijn mening erover . Het is natuurlijk je eigen keus

En als je het anders schrijft? Mijn neefje heeft net een dochter gekregen die heet Vayenn. 
Als je Turks bent zou ik het zeker aanpassen. Anders niet denk ik. Hetzelfde geldt voor Joke of Dick. In het Engels wil je ook niet zo heten, maar in het Nederlands waren het toch zeer normale namen. 

Ik zou de naam niet meer kunnen geven nu ik dit weet. Overigens zou ik zelf de naam Dick ook niet geven, dus hangt misschien af van hoe belangrijk je een betekenis vindt. Wij proberen er in ieder geval met de naamkeuze wel op te letten ;).

Thanks voor de reacties. Ik ga het denk ik anders spellen zoals jij zegt gebruiker111771 
Want vind het gewoon mooi klinken. Maar inderdaad als ik er zo over nadenk is het misschien niet verstandig om je kind zo dan te noemen... ;)

Terug
Bovenaan