Betekent het als je elke maand ongi wordt dat je dan ook een eisprong hebt?

A

Anoniem

Guest
Meiden, even een vraagje hoor.
Ik word nu al 6 maanden elke maand ongesteld (om en nabij op dezelfde dag) maar betekent dit nou ook dat ik dus elke maand wel een eisprong heb?
Dit omdat ik lees over meiden met PCOS enzo. Hoe weet je dat dat dat hebt? Wordt je dan niet ongi?

alvast bedankt!

quote: Miss Dovie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2008 11:50:02'));

Meiden, even een vraagje hoor.
Ik word nu al 6 maanden elke maand ongesteld (om en nabij op dezelfde dag) maar betekent dit nou ook dat ik dus elke maand wel een eisprong heb?
Dit omdat ik lees over meiden met PCOS enzo. Hoe weet je dat dat dat hebt? Wordt je dan niet ongi?

alvast bedankt!

hoi miss dovie,
ik wil eerst zeggen dat ik niet weet waar pcos voor staat, maar dat je elke maand een eisprong heb als je ongi wordt is mijn laatst uit gelegt door de ha.
ik kwam bij de ha omdat ik 4 maanden niet ongi was geworden toen legde hij me uit.
zonder ongi geen eisprong en andersom en dus kleine kans op zwangerschap. wonderbaarlijk werdt ik die avond ongi.

groejtes peetje

je hebt inderdaad een eisprong als elke maand onesteld wordt

Dank je!
Ik dacht het al wel maar was er toch niet helemaal gerust op.
Dit ook omdat ik na een operatie (10 jaar geleden) nu nog maar 1 eierstok heb en me dus afvroeg hoe het nou ook alweer zat.
Meden, bedankt!
We blijven het gewoon proberen!!

Hoi,
Ik wil toch ook even reageren op de vraag of je als je iedere maand menstrueert, of je dan ook zeker weten een eisprong hebt.
Dit is namelijk niet zo!!! Ik ben het levende bewijs ervan.
Door je cyclus heen heb je te maken met drie verschillende hormonen die in je lichaam (zouden moeten) worden afgegeven. Een voor het opbouwen van je slijmvlies, een voor het groeien van je eitje in je eierstokken en een voor het daadwerkelijk doen springen van het eitje.
Bij mij is vanaf begin dit jaar iedere cyclus bekeken via een inwendige echo hoe mijn cylcus eruit ziet. Er bleek al gauw dat ik niet iedere maand een eitje had, maar zelfs ook dat als er wel een eitje was, deze uiteindlijk niet altijd sprong!
Ik was wel gewoon iedere maand (cyclus 28dg) ongesteld.  
Bij mij bleek dus wel het hormoon te werken die je slijmvlies opbouwd (en die je dus weer verliest tijdens je menstruatie) maar de andere twee hormonen worden bij mij niet zomaar iedere maand afgegeven.

Dit hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn, wil je niet onnodig bang maken, maar gezien de vorige reacties van dat het wel altijd zo is als je menstrueert, wilde ik toch even reageren,
Groet en succes met alles,
Moon

hoi,

omdat je zo'n regelmatige cyclus hebt kun je via predictor.nl uitrekenen wanneer je het meest vruchtbaar bent. misschien heb je er iets aan.succes
groetjes Kim

Terug
Bovenaan