Beter in je vel zonder de pil?

A

Anoniem

Guest
Hebben jullie dat nou ook? Ik heb het gevoel dat ik veel gezelliger voor mezelf en mijn omgeving ben sinds ik de pil niet meer slik. Ik ben minder gestressed en laat dingen gewoon op me af komen. Voorheen kon ik van elk klein dingetje in de stress raken. Ik voel me gewoon een stuk beter nu, jullie ook?

Hi Patricia,

Ik heb het dus net andersom. Sinds ik ben gestopt met de pil (zes jaar geleden) heb ik een enorm slaapprobleem, zijn mijn stemming veel wisselender (superblij of heel down) en veel meer gestressd. Nu zal het een en ander ook samenhangen met het slecht slapen, maar ik ben er sinds kort achter dat ik dus door een verschoven hormoonhuishouding zo slecht slaap.

Ik ben nu zwanger en na de zwangerschap ga ik (in overleg met de huisarts) "experimenteren" met de pil. Eens kijken of ik weer terug kan naar het gevoel van 6 jaar geleden!

Mocht je nou echt je zoveel beter blijven voelen zonder pil, denk dan eens aan het gebruik van een spiraaltje nadat je zwanger bent geweest.

Voor nu heel veel succes met alles rondom het zwanger worden.

Gr. tamara.

Ik ben juist opgeknapt van het stoppen met de pil! Veel vrolijker en indd minder snel gestrest. Helaas ook wel wat nadelen, veel meer last van wisselende stemmingen rond mn ongesteldheid. Meer buikpijn en de dag voor mn ongesteldheid niet te genieten!
Gelukkig maken de weken eropheen het wel weer goed ;)

hey hoi
ik herken het echt wat je zegt.
toen ik van de pil af was voelde ik me veel beter.
blijer, beter te gebruiken.
voelde me echt een stuk beter.
echt net of het een verlichting was/ is.
ben nu 27 weken zwanger.
zit nu te denken wat ik naar de zwangerschap zal gaan gebruiken ene kant handig de pil.
maar ja heb zo iets wil echt heel graag me zo blijven voelen zoals ik me voelde zonder pil.
veel geluk met zwanger worden allemaal!
groetjes van mij

Hoi Patrcia,

Op advies van de huisarts ben ik 1,5 geleden gestopt met de pil en heb ik een koperspiraal gekregen.
Dit was vanwege allerlei vage klachten: vermoeidheid, hoofdpijn, gewrichtsklachten etc

Na het stoppen met de pil ging ik me elke maand beter voelen en de hoofdpijn is helemaal weg!!!

Voor mij nooit meer een pil. Langzaam hoor ik ook steeds meer vriendinnen die erg blij zijn dat ze gestopt zijn.

groetjes Sas

Bedankt voor jullie reacties! ik ben dus niet de enige die zich beter voelt zonder die hormoontroep in z'n lijf. Ik dacht al dat het tussen mijn oren zat omdat ik zo graag zwanger wil worden maar we er nog niet voor gingen en nu ik gestopt ben met de pil kan ik dus wel zwanger worden (snappen jullie het nog?).

@mamatamara: ik heb al eens een koperspiraal gehad maar dat was geen succes. In het begin kan je dan wat licht vloeien dat is normaal zeggen ze. Maar na 5 maanden was dat licht vloeien bij mij veranderd in bijna iedere dag ongesteld zijn. Ik liep 6 van de 7 dagen met maandverband in en als mijn man wilde vrijen moest ik dan eerst mezelf wassen dus dat was niet echt wat. Kan je nooit eens spontaan sexen...

Ik heb eens zitten denken en ik denk dat ik me, als we nog een kindje mogen krijgen, na de bevalling laat steriliseren. Geen hormonen meer, geen koperspiraal, lekker helemaal niks! Lijkt me heerlijk..

Groetjes!

Hoi patricia,

was dat koperspiraal voor of na het krijgen van j 1e kindje.

want na het krijgen van een kindje reageer je er veel beter op..............

ook ik ben niet de leukste thuis met de pil..
ben blij dat ik er vanaf ben...
ik voel me ook enorm anders, zelfs in mijn stop week merkte ik dat ik me lekkerde voelde..
voor mij ook niet weer!

Terug
Bovenaan