Beter laat dan nooit

Hallo,
Ons dochtertje van 17,5 weken tilde tot vanochtend haar hoofd nog niet op. Ik had hier een topic over geplaatst waar een aantal goede tips op kwamen, bedankt hiervoor!
Vanochtend naar cb, waar de arts er naar zou kijken (evt. verwijzing naar de fysio).
De kiinderarts tilde haar op haar buik in de lucht, en jawel: mevrouw tilt haar hoofd op!!!!
Dat had ik nog niet eerder gezien! Nu kon ze ook moeilijk haar hoofd laten hangen, zo in de lucht. Maar ook thuis met een kussentje onder haar borst ging het goed! Het kostte wat moeite (al die zware hersenen hè...) maar ze deed het!! Verder is ze ook weer door de Baby-apk, glansrijk, en heeft ze haar tweede enting gehad. Ik vind het persoonlijk erg vroeg om kinderen zo jong al te enten, maar goed, het zit er weer op en ze slaapt  nu al de hele tijd.

Groeten Irene

Hoi Irene,

Zul je net zien he dan doen ze het op dat moment, terwijl je er thuis zo je best op doet hihi, maar beter laat dan nooit en ze zal het nu vast wel vaker doen.
Gelukkig is ze weer door de keuring heen ;-)
Die entingen zijn nooit fijn nee, mijn kleine meid heeft vanmiddag ook net de tweede gehad...vond ze niet fijn, maar gelukkig zijn de traantjes zo weer over en zijn ze het vergeten, da's het voordeel van zo'n jonge leeftijd

Groetjes sabrien

hihihi je kleine meid wil duidelijk niet naar de fysiotherapeut!!
Inderdaad beter laat dan nooit, ze had anders ook wel door de keuring heen gekomen hoor hihiihi
Evi heeft vorige week al weer de 3de ronde prikken gehad, nu zijn we er voorlopig even vanaf.

groetjes Sonja

He!

Fijn om te horen dat alles toch goedgekomen is zonder de fysio. Tja ik kan me voorstellen dat je je toch een beetje zorgen maakt als het niet allemaal wilt gaan "volgens het boekje". Ach jou kleintje heeft gewoon nu al een eigen willetje ;) alleen maar goed toch...
Succes

Groetjes,
Nymue

Hai Sisi

Weet je dat je helemaal niet zo vroeg hoeft in te enten? Je mag daar best van afwijken, je mag zelfs inentingen weg laten. Maar een regulier CB vertelt dat meestal niet omdat het beleid vanuit de regering is dat er +/- 98% inentingen gehaald moeten worden. Ik zit bij een antroposofisch CB waar ze uitgebreid voorlichting geven over inenten en de voor- en nadelen ervan. Daarna mag je in overleg afwijken van het reguliere vaccinatieprogramma.
Loek is nu 11 weken en is nog niet ingeent. Rond de 2 maanden is hij geopereerd en het Cb zei zelf dat het rustiger voor hem was om te wachten. We gaan nu bekijken wat en hoe. Ik denk dat ik de kinderziektes (BMR) niet doe en de rest wel, maar later.

Ik weet niet of je wel wil afwijken van het vacc programma, maar ik wil je laten weten dat het eventueel wel kan.

Hallo!

Nou, mooi dat je meisje even liet zien dat ze haar hoofdje wel degelijk op kan tillen! Ze was vast al sterk genoeg, maar niet alle kindjes hebben er plezier in om op hun buik te liggen en dan ook nog eens hard te werken. Dat wil niet altijd zeggen dat ze het niet kunnen. Maar wel fijn dat het cb het heeft gezien, scheelt je een hoop heen-en-weer naar de fysio!

Groetjes,
Dionne

als je het echt af en toe met haar wilt oefenen. kun je het beste een moment pakken dat ze erg wakker is en moet je zelf de handen op haar billetjes en benen leggen. hierdoor krijgt zij meer kracht om haar hoofdje op te tillen.

wel fijn voor jullie dat je nu eindleijk gezien hebt dat ze het kan, toch wel een geruststelling

Ha Allemaal,

Dank je wel voor jullie reacties, ik was zelf ERG trots en opgelucht!!!
Ze vind op haar buik liggen idd niet leuk en blijft het liefst als een zoutzak liggen totdat ik haar omdraai. Maar helaas voor haar moeten we nu toch wat vaker oefenen. Ik ben echt blij dat ze niet naar de fysio hoeft, ze heeft al zo 'n medische start gehad....
Wel moet ik nog steeds elke week naar het cb blijven komen om haar te wegen Ze groeit niet echt hard (draagt met 17 weken nog maat 56) en ze willen haar in de gaten houden. Ze doet het prima en drinkt ook voldoende, i.e.g. ze lijkt altijd verzadigd na de bv en zit op zes voedingen per dag. Nu ben ik zelf ook heel klein en tenger en mijn vriend is ook niet de dikste... dus ik vertrouw mijn meisje wel. Ze is vrolijk en alert, maar gewoon erg ieniemienie. Ik word soms zelfs nog gefeliciteerd als ik op straat loop, en dat terwijl ze al vier maanden is....
Rosanne, ik heb aan de ka van het cb  gevraagd of ik later mocht enten. Die hield een verhaal over weerstand bij kleine babies (ze was ook nog eens drie weken te vroeg) en zei dat ze het juist  bij kleine babies  snel moeten  doen. Ik vind zelf dat ze juist dan later moeten enten, zodat de lichaampjes sterk genoeg zijn om de entstoffen goed aan te kunnen. Ik ben echt niet tegen enten hoor, een aantal kinderziektes is zo succesvol teruggedrongen, maar dit is zo vroeg! I.e.g. heb ik me door de ka laten overrulen, want het kan dus wel... Dank voor de uitleg.
Groeten Irene

Terug
Bovenaan