betere nacht gehad maar oh die thuiszorg

Soms heb ik echt het idee dat ik verandert ben in een kenau
maar dan kijk ik het even rustig aan en zijn het hele normale dingen, alleen toevallig allemaal nu bij ons spelen

Deze thuishulp is er voor de 4e keer. Tegen die tijd begin je dingen door te krijgen.
Vorige week had ze in 5 uur tijd alleen de vaatwasser gedaan en koffieapparaat gepoetst maar het aanrecht viezer achtergelaten.
En ze is zo druk maar doet weinig en ik werd er heel moe van.
Maar eens gaan nadenken. En opletten. Ze luistert niet goed als ik wat vraag, daardoor moet ze alles weer navragen en doet ze veel verkeerd. Ze wil niet veel aannemen en is denk ik nu beledigd.

na goed opletten zei ik heel vriendelijk en netjes tegen haar dat ik het idee heb dat zij niet alles meekrijgt. Ja dat kan kloppen want ze is aan 1 kan tdoof en blablablabla. Voordat ze tien minuten praat haar afgekapt en aangegeven dat ik ook merk dat ze tijdens mijn uitleg al door mij heen praat. Toen keek ze boos.
Ik had net gevraagd of ze een drinkpakje roosficee uit de achterste koelkast wil pakken.
ze pakt een volle ranjafles uit de voorste koelkast. Ik herhaal de opdracht. Oh zegt ze ze wist niet dat het uit de achterste koelkast moest (had ik wel gezegd) en pakt daar chocomelk. Toen ben ik zelf maar gaan lopen met de opmerking: dit is geen roosficee! En zo gaat het de hele tijd he.
De taken zijn duidelijk, ze zorgt voor Mara en haar dagritme staat helder op papier. Daarnaast begin je ochtends met de keuken opruimen en de was vouwen. Pakt ze de stofzuiger voordat ze die taken gedaan heeft. Ik geef aan dat ik de keuken belangrijker vindt, gaat ze tegen mij in. Ik moet 3x herhalen dat ik de keuken eerst wil hebben. De was is nu nog niet gevouwen.
Daarna omdat zij perse wou stofzuigen leg ik uti hoe de zakloze stofzuiger werkt. Ojee dat was ingewikkeld en vies (het legen is vies) dan hoopte ze maar dat zij dat niet hoefde te doen. Daar had ze geen zin in.
Ook wil ze zo snel mogelijk koffie, tien uur is koffietijd en drink je samen met Mara wat, nee dat doet ze niet, koffie is belangrijk. Als ze bij begin van de werkdag koffie wil moet ze maar eerder komen hoor, moet mijn man ook. koffie drink je in eigen tijd zeggen ze daar.
Ik heb nu de neiging om de koffie te gaan verstoppen, ga ik niet doen want dat is kinderlijk. Maar hoe moeilijk is het om je werk te doen?
Ze deed ook al zo moeilijk over roken, dat kan alleen als Mara in bed ligt, vindt ze niet leuk. Moet ze maar niet roken.
Overal bepaalt de baas toch wanneer je koffie en rookpauze kan nemen en moet je aan het werkritme daar aanhouden? Je hebt ritme met kinderen, zoals tien uur samen drinken, waarom dan er zo tegenin gaan.

Dan vlucht ik maar naar boven en denk ik echt soms wat heb ik mijn kind aangedaan.
of ben ik echt zo snel geirriteerd?
Nog even en onze meid is er en als wij straks meer thuiszorg nodig hebben vraag ik wel echte verzorgende want deze dame krijgt mijn baby niet in de armen hoor!

Hoi meis,

jij bent geen kenau dat mens moet zich aanpassen aan jou regels en niet andersom. Ze is er om jou te helpen dus hoort ze te doen wat jij graag wilt. Kan je geen andere van de thuiszorg vragen want dit kost jou helaas ook veel energie. Kijk eens of je dit kan bespreken. Nou meis heel veel succes met dat mens.

Liefs Peet

Je kan bij de thuiszorgorganisatie toch ook aangeven dat t niet werkt op deze manier. Wederzijdse ergenissen heb je niks aan en zo weten ze daar ook niet wat er bij jou thuis speelt natuurlijk. Gewoon bellen hoor en dan krijg je miss een ander of ze gaan een gesprek aan maar dan zijn ze iig op de hoogte.

Sterkte!!

xx

Hoi aangegeven en zet anders alles op papier. Bedenk zelf hoelang je nodig hebt voor de klusjes en beschrijf dat maar. Heel kinderachtig maar wie weet werkt het.
Ene ja bellen en klagen. Maar de thuiszorgorganisaties zijn niet meer heel flexibel tegenwoordig

Nog even meid en dan heb jij die kleine in je handen en dan kan het herstel pas echt beginnen.

x yvonne

Mijn beste vriendin werkt in de thuiszorg en zowel de persoon die bij jou komt als jij kunnen aangeven dat dit niet werkt en graag naar een ander willen. Ik zou hier niet te lang mee wachten. Wat jij vraagt is normaal en ligt echt niet aan jou. Als iemand chocomelk en roosvicee niet uit elkaar kan houden, dan is er toch wat goed mis.... het lijkt in de verste verte niet op elkaar.
Lekker aangeven bij de thuiszorg en verder goed je rust houden meid!

Net wat de anderen aangeven...geef het aan bij de thuiszorg!!! Zo krijg je nog niet de rust die je nodig hebt! Ook voor je meidje is het niet leuk om jullie steeds zo bezig te zien. Ik zou echt actie ondernemen meid!

Succes!!!
Liefs ciomama

Zo gauw mara sliep ben ik naar beneden gegaan en heb ik haar duidelijk gezegd dat de volgende keer om 10 uur de keuken en was klaar is. Dat is wat ik gedaan wil hebben en wat zij vindt maakt mij niet uit. Dat ze om tien uur samen met mijn meid gaat drinken en dan koffie kan pakken.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik hier heel moe van werd en nu na 5 uur is de was nog niet klaar en dat wil ik niet nog een keer.

Dat kwam blijkbaar wat beter over. Ze geeft aan zo druk te zijn om alles goed te willen doen. En tis al 30 jaar geleden dat ze een baby had. (daarom luistert ze niet naar mij?!?!) Ik heb toen gereageerd dat ze neit moet denken maar doen. Ga met Mara zitten drinken, dan doe je het goed maar nu laat je steken vallen. Je ging zelfs 3x tegen mij in. Oeh toen had ze niks te zeggen.
En ja hoor deze had ik aan zien komen: maar ik ga om 8 uur direct naar boven, normaal begin je met koffie.......
Als je koffie wilt kom je maar eerder, om 8 uur begint het werk en moet Mara uit bed. Mijn man moet ook eerder komen voor de koffie.

Nou ik ben benieuwd, Thuiszorg was er nu niet op kantoor maar ik ga het wel doorgeven.

Door gedoe op werk en met de gastouder en nu thuiszorg ga je echt twijfelen waar het aan ligt.
De aflossing kwam en die vraagt wat ik gedaan wil hebben en deelt samen met Mara haar dag in. Klaar ik kan naar bed tot 5 uur. Heerlijk

Communicatie zo belangrijk en verdomd weinig mensen bakken er iets van

Ohhh wat erg, maar ik moet wel lachen omdat je het zo hilarisch vertelt. Wat is dat voor persoon, ik denk als je je werk niet leuk vind ga je maar bij Appie achter de kassa zitten. Thuiszorg kun je volgens mij heel gemakkelijk aangenomen worden, niet echt een strenge selectie dus er werken vast ook veel mensen die niet echt hart voor de zaak hebben.ik zou gewoon een ander iemand vragen, dit komt nooit meer goed. En dat ze rookt is helemaal erg, laat haar dan lekker poetsen in die gezinnen waar de volle asbak op tafel staat en niet met die vieze sigaretten handen jouw schone was opvouwen!

Terug
Bovenaan