Betrokkenheid Peuterspeelzaal

Hallo,

Mijn dochter zit al 1,5 jaar op de peuterspeelzaal en nou vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met de peuterspeelzaal.
Bij ons verteldt de leidster uit zich zelf eigenlijk niets als ik mijn dochter op kom halen. Ook zie je bij sommige peuterspeelzalen stukjes in het krantje over uitspraken van de kids bijvoorbeeld; dat is hier ook niet zo.
Ik vind dit jammer; ik zou best willen weten hoe mijn dochter daar is zeg maar, ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar. Natuurlijk vraag ik hier ook wel naar, maar ik vind het altijd zo minimaal, wat je te horen krijgt.
Hoe ervaren jullie dit met jullie kids op de peuterspeelzaal?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Mirjam
 
Hoi,

Op de peuterspeelzaal van onze zoon mag je als ouder een keer een dagdeel komen kijken als je dat leuk vind. Zo heb je een idee wat de kinderen op zo'n ochtend of middag doen. Ik ben van plan om er een keer gebruik van te maken.
Dit werd vermeld in het krantje dat we rond de sinterklaas gekregen hebben. Verder organiseren ze knutselavonden of andere leuke dingen op de peuterspeelzaal. Daar kun je je dan voor inschrijven. Dit soort berichtjes hangen in de hal.
Hebben ze zulke dingen bij jullie niet? Dan zou ik eens een kort gesprek met de leidster aanvragen. Wie weet word je daar wat wijzer van.

Groetjes, Kat
 
Dit is bij ons niet zo nee. Ik hoorde dat bij een buurmeisje op (een andere) peuterspeelzaal, bijvoorbeeld de ouders kwamen helpen bij het lampionnen maken. Zelfs dat is bij ons niet zo.
Nog 5 weekjes, dan gaat ze naar de basisschool.....
Maar ik weet nu nog niet of mijn zoontje straks naar deze zelfde peuterspeelzaal gaat!

Bedankt voor je reactie Kat.

Groetjes Mirjam
 
Hallo,
Ik heb 2 kinderen op dezelfde psz, maar in verschillende groepen. Ze hebben elk 2 leidsters, en 1 daarvan zit in beide groepen, dus zij kan de jongste en oudste vergelijken, wel grappig.
Ik merk dat je vooral in het begin veel informatie krijgt, in de eerste weken, daarna moet je er zelf meer om vragen, maar daar is altijd tijd voor.
Verder ben ik intussen lid van de oudercommissie. Ik ga ervan uit dat elke psz een oc heeft. Misschien kun je die eens aanspreken, ook als je straks voor een andere psz kiest. De oc is er voor dat soort vragen.
Wij hebben regelmatig info van de leidsters of de oc, er wordt ook veel georganiseerd. Dat verschilt wel sterk per psz.
Succes.
 
Mara gaat sinds kort naar de psz en het is zo anders dan ik op mijn werk doe en zie (kdv)
Een kdv is veel meer betrokken en geven meer info en meer activiteiten.

Ze zit er nu bijna 2 maanden en het valt me wat tegen. Ik ben een paar keer meegeweest omdat ik daar wat dingen heb gemaakt dus weet hoe het er aan toe gaat als de ouders er niet zijn. Het is ook daarin heel anders dan ik gewend ben.

Mara heeft het wel naar haar zin maar toch vind ik het jammer dat ik geen tijd krijg voor een gesprekje als ik haar breng en haal, dat ze weinig tijd hebben.

Misschien dat het nog veranderd in de loop van de tijd zie het wel.

Groetjes joyce
 
Hoi,
bij ons zijn ze ook niet zo spraakzaam naar ouders toe. Maar doen wel erg leuke dingen met de kinderen. Ik vind het ook altijd erg leuk om te horen hoe het is gegaan en stap dus ook vaak naar de juffen toe, of loop even naar binnen om te kijken of er weer een mooi kunstwerk hangt.
Opvallend genoeg ben ik ongeveer de enige moeder die dat doet. Ik voelde me gewoon een beetje bezwaard.....en ben maar eens gaan vragen hoe het nou zat. Was het nou niet de bedoeling om dingen te vragen of om even naar binnen te gaan? Ze zeiden dat ze het prima vinden en ook open staan voor vragen. Ik weet alleen niet wat het is, ze blijven toch een soort afstand houden.

Ik begrijp wel dat het anders is dan op een creche, daar worden de kinderen natuurlijk niet allemaal tegelijk opgehaald. Het lijkt me ook onmogelijk om ouders van de peuterspeelzaal allemaal te woord te staan..........

Groetjes!
Anne.

 
Hoi Hoi,
Ons zoontje gaat vanaf februari naar de peuterspeelzaal.
Ik merk aan hem dat hij het volgens mij heel leuk vind hij zit ook altijd vol verhalen maar omdat hij net twee is begrijp ik maar de helft. Dit is wel jammer de jufs zeggen wel elke week dat het goed gaat.
 Als moeder zijnde wil je vaak wat meer horen er is dan geen tijd om uitgebreid alles te vragen wat je kind allemaal zegt en doet.
Dit vind ik ook erg jammer.
 groetjes
 
toevallig is het morgen grote voorjaarsschoonmaak op de psz van marente. ik vind het heel belangrijk dat ik bij haar school betrokken ben en zal dat ook in de toekomst zeker blijven.
ik doe ook mee met de koek verkoop en de collecte voor de psz.
maar er zou nog meer kunnen.
de school is hard toe aan een verfje en er is veel speelgoed kapot. ik zou dus wel meer willen doen, maar juist omdat er zo weinig mensen betrokken zijn bij de psz wil ik niet al een bemoeial overkomen...
de psz stond de afgelopen maanden  2 keer in de krant, voorlees ochtend in de bieb en een donatie van Friso.
maar leuke uitspraken in de krant hebben we hier niet, zou wel leuk zijn!

conny
 
Terug
Bovenaan