Betrouwbaarheid zwangerschap testen

Hi,

Ik ben 35 jaar en ruim anderhalf jaar bezig om in verwachting te raken van ons 2e kindje...
Nu lijkt het dan eindelijk zo ver.
Maar slaat de twijfel nu alweer toe. Vorige zwangerschap was erg heftig vanaf positieve test meteen steeds naar t ziekenhuis ivm kans bbz daarna hoge bloeddruk en uiteindelijk bevalling die 4 dagen duurde.
Mijn cyclus is onregelmatig sinds de bevalling, maar ik heb wat schrik voor inwendige onderzoeken dat ik dus niet bij de gynaecoloog geweest ben tussendoor.
Nu vandaag kreeg ik ineens t gevoel dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik denk een dag of 12 geleden mijn ei gehad te hebben.
Predictor test gehaald bij de supermarkt ... Er was niets anders, die was na paar seconden positief.
Op naar de action, de early en normale gekocht... Early duurde wat langer toen licht streepje, de normale gaf ook licht streepje maar iets donkerder dan de early.
Hoe betrouwbaar is dit?
Of beter clear blue halen, of over 2 dagen weer action test en kijken of t streepje donkerder wordt?
 
Hoi!

Ik heb ook een early test van Action gedaan met licht streepje. Twee dagen later een blearblue test gedaan en binnen no time een duidelijk kruisje. Voor je eigen geruststelling zou ik inderdaad een clearblue halen! Ik duim voor je!
 
Al deze testen zijn gewoon betrouwbaar, het enige verschil is de gevoeligheid van de test en zeker als je 3 positieve testen hebt die je netjes volgens de handleiding hebt uitgevoerd kan je er echt wel vanuit gaan dat je zwanger bent. Clear blue is echt niet betrouwbaarder dan andere testen, anders dan dat hij minder gevoelig is en je dus misschien niet blij maakt met een vroege miskraam (die je dan evengoed wel zou hebben) als het misgaat tussen dat een gevoelige test het kan detecteren en dat de clearblue positief uitslaat. Als je twijfels hebt kan je altijd over een paar dagen opnieuw testen en waarschijnlijk wordt het streepje dan donkerder, maar je kan ook gewoon contact opnemen met de verloskundige (of gynaecoloog als je daar een medische indicatie voor hebt) en binnenkort een eerste controle inplannen. Als er weer reden is om te denken dat je een verhoogde kans hebt op een bbz kunnen ze vaak tussen 5 en 6 weken zwangerschap al een echo inplannen om te kijken of er niets op de verkeerde plek beland is (helaas heb ik dat labeltje 'verhoogde kans op bbz' ook).
Alvast voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
Dank jullie wel, vorige keer heb ik echt niet kunnen genieten van t zwanger zijn door al die controles.
Ik weet dat de controle er niet voor niets is maar het liefste zou ik eerst even willen genieten. Ik weet als ik nu de gynaecoloog bel dat ze volgende week een echo maken. Vorige keer was dat geen uitsluitsel dus om de dag echo bloed en urine check. En na 2,5 week pas goed nieuws. En anderhalve week later weer de molen in door genetisch bepaalde hoge bloeddruk.
Hopelijk nu niet en hoef ik pas met 7 of 8 weken...
Ik zal morgen clear blue eens proberen. maar idd dit lijkt toch wel echt raak na al die tijd
 
Terug
Bovenaan