Beurs gevoel tijdens seks na bevalling

Hoi dames, 10 weken na m’n pittige bevalling weer seks gehad. Erg fijn om weer intiem te zijn met mijn partner maar het voelde niet als vanouds..
Een gevoel alsof het helemaal beurs is van binnen en ook gevoelig! Iemand die zich hierin herkent?
Moet wel zeggen dat ik een totaal ruptuur heb gehad en 1,5 uur persweeen... ik hoop dat dat beurse en gevoelige gevoel wel weg gaat!

Hooi, 
Ik herken dat wel. Ik had ook beetje het idee dat de ingang andere vormen aangenomen had en alsof er wat belangrijke punten verschoven waren? moet zeggen dat nu bijna 1.5 jaar later alles weer is zoals het is. Het heeft even geduurd maar het is goed gekomen. 
Ik had een tweede graad ruptuur. En tot na de eerste keer nooit geweten dat ik van binnen gehecht was ? is me niet verteld en de kraamzorg heeft enkel aan de buitenkant gekeken.. en toen bleken er ineens allemaal hechtingen aan de binnenkant te zitten. Was iet wat ongemakkelijk.. 
Geef het tijd en het komt goed! 

Ik had een knip en t was zeker 6 mnd na de bevalling gevoelig tot pijnlijk op de plek van de hechtingen. Uiteindelijk voelde het wel weer normaal, maar dat duurde echt even. 

Ik heb heel veel aan de bekkenbodem fysiotherapie gehad.
Wat bleek, mijn bekkenbodemspieren waren zeer overspannen en ik moest dus weer leren om die te ontspannen. Dat gaf bij mij het ontzettend beurse gevoel. Al na 2 behandelingen ging het stukken beter en was het weer fijn in bed! :)

Hoi mama,

Ik heb een knip gehad en het heeft ook een tijdje geduurd voordat het lukte om intiem te zijn. Er kwam teveel spanning op de hechtingen in de opening en dat was zeker niet fijn. Uiteindelijk wordt het steeds soepeler maar het is niet meer zoals voor de bevalling.

Terug
Bovenaan