Beurs gevoel van onder

<p>Ik ben 19 weken zwanger van ons tweede kindje en heb sinds 3 dagen een soort beurs gevoel van onder (bij mijn vagina). Voornamelijk wanneer ik loop, soms met een steek tussendoor. Maar het beurse, drukkende gevoel is bijna constant. Herkend iemand dit? Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dit niet gehad. <br />Misschien is het iets tijdelijks, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! </p>

Ik herken juist het stukje steken. Ik ben pas net zwanger van de tweede (7 wkn) en sta voor de klas (kleuters).
Ik merk het vaak in m'n liezen en bekken als ik die dag veel heb getild, gelopen of gehurkt. Alhoewel het echt nog pril is, merk ik het wel. Bij de eerste totaal geen last van gehad.

Bedankt voor jullie reacties! 
Ik herken het ook wel een beetje van na mijn eerste bevalling, maar dat was echt het beurse als gevolg van de bevalling. Dit lijkt toch anders, alsof er al veel gewicht op drukt.. Maar bij 19 weken kan dat toch bijna niet? 
Volgende week hebben we de 20 weken echo, dan zal ik het ook even vragen.
Vervelend dat jullie ook gelijksoortige klachten (hebben) ervaren... 

Ik had dat ook, alleen bij mijn tweede zwangerschap, en ging bij mij gelukkig ook weer vanzelf weg. Bleef een beetje komen en gaan maar is nooit heel erg geworden. Anders even met VK bespreken?

Ik heb er in het tweede trimester vooral last van gehad. Het was er met vlagen, sommige dagen wel, dan weer een paar dagen niet. Ik had op een gegeven moment het idee dat het erger was als ik de dag ervoor seks had gehad (met klaarkomen) ?

ik heb er ook last van. Heb zelf het idee dat het komt door een slappere bekkenbodem ivm mn eerste bevalling heb hierna altijd een beetje gedonder gehad met mn spieren. Indd de ene dag meer als de andere het beurse gevoel, wel vaak druk op de onderkant. 

Terug
Bovenaan