beurse plek

hoi allemaal,

Ben nu 20 weken zwanger en sinds een week heb ik vlakbij boven mijn schaambeen een beurse plek zitten.
Als ik eroverheen voel voelt het als een blauwe plek maar van de buitenkant zie je niks.
Is dit bandenpijn? Of het gevolg van bandenpijn. Denk het zelf wel maar wil wel graag weten wat jullie daar van denken.

Groetjes Petra
 
Ha Petra,

Ik ben geen dokter natuurlijk maar klinkt wel als gevolg van banden/bekkenpijn. Ik denk zelf dat het je bekken zijn. Door ietwat van elkaar te wijken kan je rondom het schaambeen behoorlijk beurs gevoel hebben.Heb er zelf ook last van, dus spreek uit ervaring.

Mocht je blijven twijfelen, gewoon je vk bellen.

succes ermee!
groetjes karin

 
hallo petra.

ik heb last van een zelfde soort pijn. het lijkt op een spierpijn en als ik erop druk of wrijf is het hetzelfde als bij een blauwe plek. ik heb dat echter op mijn bil. laatste twee weken links en nu rechts. mijn verloskundige zei dus dat dat komt omdat je je anders beweegd als je zwanger bent. ook in je slaap ga je anders liggen, vooral als je al een buikje hebt en/of de baby voelt bewegen. je bent er onderbewust toch mee bezig. en je lichaam is deze houdingen niet gewend. zei vertelde me dat ik er waarschijnlijk op meer plaatsen last van zal krijgen: boven benen, onderbuik/lies, en rug. dus wie weet is dat bij jou ook het geval.
 
Terug
Bovenaan