Bevalbad tips voor 2e kind

Hoi allemaal,

Ik ga elk moment bevallen bij ons 2e kindje. Nu wil ik graag een waterbevalling.

Zijn er hier mama's of papa's met tips? Bijvoorbeeld het bad al op zetten voor de bevalling? Etc

Dank jullie wel?

Hi, ik ben in november van mijn tweede bevallen in bad.

Aangezien mijn eerste bevalling 3,5 uur duurde, was het heel spannend of ik het bad wel zou halen. Ter voorbereiding hadden wij het bad al vanaf 38 weken opgeblazen boven staan. Zodat het alleen nog maar naar beneden gerold hoefde te worden en gevuld.

Het ging allemaal redelijk vlot. We hebben mijn vliezen doorgeprikt nadat het bad halverwege was en toen ben ik in bad gegaan. Het was een heerlijke ervaring

Als je kunt zou ik het zeker alvast opblazen. Dat scheelt een hoop. Zeker als het snel gaat.

Ben met mijn eerste ook bad bevallen. Toen kon ik er pas met 9 cm in. Het ging erg snel. De uitdrijving dus wel in bad. Vond dat echt prettig. Ook voor onze dochter, ze kwam heel rustig boven en zat daarna even om zich heen te kijken. Heel mooi.

Komende week uitgerekend van de tweede! Ons bevalbad zit nog in de doos haha. ? Misschien moet ik mijn eigen advies maar op gaan volgen.

Veel succes!!

Jaa hier ook een badbevalling! Wat een uitvinding!
met 37 weken opgeblazen, stond op de babykamer (dat pasde perfect!)
Nadat de vliezen zijn gebroken in bad gaan zitten en 2 uur later is de kleine geboren na 9 minuten persen!

Inderdaad het bevalbad alvast opzetten als je daar ruimte voor hebt. Zo niet, laat je partner het alvast een keer opzetten zodat hij precies weet hoe het moet als de bevalling eenmaal begint. 

indien je een koppelstuk nodig hebt om de waterslang aan de kraan te bevestigen: test dit ook alvast van te voren, zodat je partner tijdens de bevalling niet staat te hannesen. Vooral met een tweede kan het tenslotte snel gaan!
vond het bad zelf en het warme water echt een verademing. Hoop dat het jou ook verlichting en een mooie bevalling zal geven! 

Terug
Bovenaan