Bevalbad

Hallo dames,

Ik was benieuwd of er ook dames zijn die hun ervaringen willen delen over een badbevalling/bevallingsbad.

Ik ben op dit moment in verwachting van ons tweede kindje en overweeg om een bevallingsbad te huren.

Mijn vorige bevalling duurde 7 uur en ik heb 11 minuten geperst. Zelf ben ik in twijfel, stel dat het vlugger gaat als de vorige keer, kom ik dan wel aan het bevalbad toe. En wat als ik erin lig en ik het niets vindt. Aan de andere kant was het de vorige keer zo gaotisch en snel allemaal, dat ik het idee heb dat een badbevalling meer rust met zich mee kan brengen en we de bevalling ook op een andere manier kunnen ervaren.

Ik had een bevalling van 6u en heb 2u daarvan in bad gelegen in het ziekenhuis. Ik vond het heerlijk om daarin de weeën op te vangen maar op een gegeven moment kreeg ik het te heet. Toen ben ik uit bad gegaan en zodra ik terug in bed lag, begonnen mijn persweeën.
Ik vond het bad dus echt wel fijn maar niet voor de daadwerkelijke uitdrijving. Maar daar zal voor iedereen persoonlijk zijn. Ik ben nu 35 weken zwanger van de tweede en wil graag weer in bad weeën opvangen als dat lukt. Dus ik zou het als ik jou was gewoon huren!

2x in bad gezeten waarvan een ook echt een badbevalling werd.

Sowieso is het echt heel fijn om de weeen in op te vangen. Het werkte voor mij best ontspannend.
Zou je wel aanraden dat bad al ruim van te voren klaar te hebben staan zodat zodra je een wee voelt het kan vullen met water.
Zeker omdat een 2e bevalling vaak vlotter gaat.

Dat was mijn probleem dus ook bij de 2e.. om 19:15 zat ik in een half vol bad en een kwartier later is mijn zoon geboren.

Wat fijn dat het een goed effect had voor het opvangen van de weeën. De vorige keer heb ik 2 uren onder de douche gezeten, dus ik zou dan toch verwachten dat het bad nog fijner zou aanvoelen. Wel kan ik me voorstellen dat je het er ook te heet in kunt krijgen.

Maar wat je zegt, misschien moet ik het bad gewoon huren. En lukt het niet, dan lukt het niet. Maar dan heb ik de mogelijkheid in ieder geval geprobeerd of bij de hand. Dankjewel ?

Oh dat meen je niet. Dat is dus ook een beetje mijn angst, dat ik straks het bad nier optijd heb staan. Maar tegelijk denk ik, waar laat ik dat ding als ik hem van te voren al heb klaarstaan? Of bedoel je dan meer, zodra je gerommel voelt, je hem er dan direct bij pakt?

De bevalling zelf lijkt mij toch ook heel fijn in het bad. Ook omdat de verloakundige aangaf dat de overgang voor het kindje wat prettiger kan zijn en al helemaal wanneer een bevalling heel snel gaat, zoals ik de vorige keer had. Dus dan zou het inderdaad wel prettig zijn dat je ook daadwerkelijl in een vol bad zit ?

Bedankt voor je reactie ?

Ik vind het echt een aanrader!!
Wij hadden het bad met 37 weken opgezet (1e bevalling duurde 5 uur)..
Na het breken van de vliezen er in gaan zitten (5u).. en om 7u is na 9 min persen onze zoon geboren! 
Ik vond het echt heel fijn... Ook niet die vreselijke branderige pijn wat ik bij de 1e op bed wel had!

Oh jeetje, ja dan kan ik mij voorstellen dat je hem al op hebt staan. Dat ging heel erg vlot met de tweede. Daar mag ik mij dus ook wel een beetje op gaan voorbereiden.

Ik denk dat ik toch maar wel voor een bevalbad ga. En dan zie ik wel of ik er uiteindelijk gebruik van mag/kan maken.

Bedankt voor de tips ?

Terug
Bovenaan