Bevalbed opmaken

Hi allen, nog 4,5e week en dan is het alweer de uitgerekende datum.

Dat betekent tijd om het bed klaar te maken echter hebben wij een uitdaging omdat ik (net als veel anderen wss) niet boven mag bevallen i.v.m. onze trap.

We moeten dus 2 bedden klaar maken, 1 beneden en 1 boven. Hoe hebben jullie dit gedaan gezien er maar 1 groot zeil in het pakket zit? Mijn idee is om boven alleen een waterdichte molton en een celmatje te doen en beneden het hele rateplan. Het is mn eerste kindje dus nog niet ervaren en tips zijn welkom.

Dat heb ik inderdaad ook begrepen van de vk. Dat is dus blijkbaar, omdat als je met spoed naar het ziekenhuis moet, de ambulancemedewerkers je de trap niet af mogen tillen. Je moet dus zelf naar beneden. De vk had al eens een cliënte gehad die dus met een matrasje naar beneden werd getrokken. Op zich snap ik dat, maar leuk vind ik het niet. Want en geen grote woonkamer en het voelt een beetje alsof de hele buurt dan mee kan genieten.

Helaas hebben we nogal een rare trap met twee knikken, dus stel ik moet naar het ziekenhuis dan krijgen ze me niet horizontaal naar beneden met de brancard, en de verloskundige verreist het ook. Wel jammer maar het is nie anders :)

Zoals je het bedacht hebt is prima. Zorg er verder voor dat alles wat de kraamzorg/verloskundige nodig zal hebben binnen handbereik ligt beneden. Dus alles van het kraampakket maar ook benodigdheden voor de baby, zoals hydrofiele doeken, kleertjes, luiers, kruiken enz.

Dat laken op het bed waarin je slaapt, voor als je vliezen 's nachts breken. Er zitten ook matjes in het pakket. Die kan je tijdens de bevalling onder je (laten) schuiven om het ergste op te vangen. Voor de verdwalende spetters is een gewoon laken ook wel genoeg.

Terug
Bovenaan